Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, November 27, 2012

No Comment

Israel Membina Pusat Pelancongan Yahudi Bersebelahan Selatan Masjid Al Aqsa
Israel Membina Pusat Pelancongan Yahudi Bersebelahan Selatan Masjid Al-Aqsa - Kawasan penduduk JERUSALEM, (PIC) – parti gabungan “Guided by Jerusalem” berkata, Pihak Berkuasa Tempatan Israel (IOA) memutuskan untuk memulakan pembinaan tapak pelancongan Yahudi bersebelahan dengan tembok selatan Masjid Al-Aqsa (kejiranan Al-Maghariba) di atas 22 dunum bidang tanah.
Mereka menjelaskan lagi bahawa pelan pembinaan projek ini telah diluluskan oleh Pihak Berkuasa Tempatan Israel pada Disember 2011.
Ketua pakatan tersebut, Abdulrazek Walid berkata pelan itu termasuk pembinaan sebuah pusat untuk pengunjung, tempat mandian awam, pejabat pentadbiran, tempat letak kereta, laluan taman, restoran, sebuah muzium dan banyak kemudahan riadah yang lain serta perkhidmatan pelancongan.
Abdulrazek juga menyatakan bahawa IOA akan merampas mana-mana tanah milik rakyat Palestin bagi projek berkenaan.
Bagi pihaknya, kesatuan dalam bidang penyelidikan, gabungan “Guided of Jerusalem”, berkata pelan ini sebenarnya bertujuan untuk memperluaskan kawasan tembok Al-Buraq (Tembok Ratapan).
Ahmed Sablaban, seorang pakar penyelidik berkata, sebelum 1967, kawasan tembok Al-Buraq adalah sebuah kawasan kejiranan penduduk Palestin yang dipanggil Al-Maghariba, tetapi entiti Israel telah memusnahkan sepenuhnya ketika aktiviti pendudukan mereka di Kota Suci dan menukarnya menjadi tapak milik Yahudi yang dikenali sebagai Tembok Ratapan.
Beliau juga berkata bahawa IOA akan meluaskan kawasan Davidson Center berhampiran Masjid Al-Aqsa dan akan mempergiatkan lagi aktiviti penggalian di dalam kawasan tinggalan Kerajaan Umayyah dan Istana Kerajaan Bani Abbasiyah. – Informasi Dot My

0 comments:

Post a Comment