Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, December 29, 2012

No Comment

Banjir Di Terengganu Semakin Buruk
Banjir Di Terengganu Semakin Buruk - KUALA TERENGGANU : Keadaan banjir di Terengganu bertambah buruk apabila jumlah mangsa banjir yang dipindahkan meningkat kepada 18,392 orang berbanding 15,226 orang kelmarin.
Mangsa-mangsa banjir itu ditempatkan di 68 pusat pemindahan di lima daerah di Terengganu.
Kemaman masih mencatatkan jumlah mangsa dipindahkan paling ramai apabila 12,249 orang dipindahkan ke pusat pemindahan diikuti Dungun (5,034 orang).
Portal banjir Majlis Keselamatan Negara (MKN) Terengganu memberitahu, sehingga pukul 5 petang mangsa dari Kuala Terengganu yang masih berada di pusat pemindahan seramai 1,002 orang, Marang (24 orang) dan Hulu Terengganu (83 orang).
Semua pusat pemindahan di Setiu dan Besut ditutup apabila banjir di kedua-dua daerah itu pulih semalam.
Kejadian banjir di Terengganu setakat ini telah mengorbankan seramai enam mangsa.
Di Kota Bharu, keadaan banjir di Kelantan semakin pulih apabila 15 buah lagi pusat pemindahan ditutup sehingga pukul 6 petang semalam berbanding 28 buah kelmarin berikutan banjir yang semakin surut.
Seramai 5,127 orang daripada 1,723 keluarga masih ditempatkan di 13 buah pusat pemindahan di tiga jajahan iaitu Tumpat, Pasir Mas dan Kota Bharu.
Jajahan Pasir Mas masih mencatat jumlah mangsa yang paling tinggi dengan 2,506 orang daripada 871 keluarga masih ditempatkan di lapan pusat pemindahan manakala tiga pusat pemindahan di Tumpat menempatkan 815 keluarga dengan 2,467 orang.
Di Kuantan, bilangan mangsa banjir di Pahang terus menurun kepada 182 orang melibatkan 46 keluarga di daerah ini sehingga pukul 5.30 petang semalam.
Sementara itu, kesemua 206 orang daripada 43 keluarga di Pekan sudah dibenarkan pulang ke rumah masing-masing kelmarin. – Kosmo

0 comments:

Post a Comment