Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, December 26, 2012

No Comment
Kisah Hangat & Sensasi Sepanjang Tahun 2012!


Tidak sangka dalam beberapa hari saja lagi tahun 2012 bakal berakhir.
Apa-apa pun sebelum melangkah ke tahun baru, mari kita imbas semula antara kisah-kisah hiburan yang pernah mendapat perhatian umum.
Berikut adalah rangkuman cerita hangat dan sensasi yang pernah dilaporkan beberapa media cetak dan elektronik.
Layan…
Bulan Januari
1. Penyanyi Amanda Imani mendakwa hubungannya dan Syarif (Sleeq) lebih dari sekadar kawan sejak berkenalan sekitar Julai 2011. Syarif juga di tuduh tidak jujur dalam mengakui hubungan cinta mereka sebelum ini. Syarif yang telah bertunang, menepis dakwaan Amanda Imani
2. Aaron Aziz membuka lembaran tahun awal tahun dengan membawa isteri tercinta bercuti ke Kota Paris- foto romantik pasangan ini sangat jadi tumpuan umum.

Aaron Aziz dan isterinya, Diyana Halik.
3. Ayu Raudhah didakwa menjadi punca pergaduhan di antara aktres Rita Rudaini dan adik iparnya, Zakuan Adha. Bila masalah keluarga dibawa ke Twitter, maka ia pasti jadi bahan perbincangan ramai dari masa ke semasa
4.Kontroversi dua pelakon seksi Indonesia Julia Perez aka Jupe & Nikita Mirzani gara-gara menayangkan payudara. Seorang tayang sewaktu di satu konsert umum, seprang lagi sewaktu muncul dalam sebuah program TV.
5. Asal ada liputan di acara karpet merah tak kira lah mana majlis anugerah pastinya jadi hits. Gelagat artis melaram juga bergaya seksi dimulakan dengan karpet biru di AJL 26 pada 31 Januari lalu.

Bulan Februari
1. Pelakon juga pengacara Julie Woon cetus kontroversi apabila ‘berposing’ dengan gaya penuh menghairahkan – sebagai penghias kulit depan sebuah majalah.

Julie Woon cetus kontroversi apabila ‘berposing’ dengan gaya penuh menghairahkan di sebuah majalah
2.Kemunculanya di pentas Mentor 5 gagal tarik perhatian. Namun impak lakonannya dalam drama Vanila Coklat, Aiman Hakim tiba-tiba saja jai kegilaan gadis-gadis. Dan kisah fotonya bersama kekasih hati yang tersebar luas di internet membuatkan dia semakin dikenali.
3. Pelakon remaja Indonesia Mika Tambayong mengakui penat berlakon sinetron (pernah untuk satu sinetron, penggambaranya makan masa sehingga setahun). Lalu gadis ini buat keputusan mahu cuba nasib di Malaysia.
4. Penyanyi Misha dan Firos sepatutnya melangsungkan perkahwinan hujung tahun ini tapi atas sebab tertentu mereka terpaksa menangguhkannya. Sehingga kini bukan saja peminat tapi kami sendiri masih menantikan pengumuman rasmi bila nak naik pelamin dari tuan empunya badan – 6 Foto penyanyi Misha Omar bertunang dengan juruterbang MAS itu.
5. Pelakon ini di dakwa berlagak diva. Isu ‘Besar Kepala’, Demand & Disiplin Jadikan Fathia Latiff Popular

Bulan Mac
1. Selepas majlis merisik pada 12 Mac, berlangsungnya majlis pertunangan Irma Hasmie Reza Syah Azmeer Datuk Mohd Redzuan, pada 27 Mac lalu. Pelakon juga pengacara itu melangsungkan perkahwinan 1 Julai lalu. Irma Hasmie dan ketika suaminya ketika ini sedang menantikan kelahiran cahaya mata pertama.
2. Kisah pergolakkan rumah tangga pengacara Jimmy Shanley sehingga akhirnya mereka bercerai antara berita yang anda suka baca. Bermula dengan topik pengakuan Jimmy di mahkamah, memberitahu dia pernah menampar isteri (bekas isteri) Kerana Enggan Tidur Bersama.
3. Pelakon filem Karipap-Karipap Cinta, Amelia Aimiellia, mencetuskan kontroversi gara-gara Isu Video Bogel, Hingga menyebabkan keluarganya Berpecah Belah!
4. 21 Foto Sempoi Schawal Ketika di Majlis Pengumuman Tarikh Nikah & Resepsi – kisah pasangan ini bertambah hangat gara-gara Awal membuat kejutan apabila melamar Scha secara live menerusi sebuah program huburan terbitan Astro dua hari sebelum mereka mengumumkan tarikh perkahwinan.

Awal Ashaari dan isteriya, Scha Al-Yahya.
5.”Foto liar, bersosial? Ngak peduli, itu bukan aku”- Mikha Tambayong. Sewaktu kunjungannya ke sini untuk sidang media Teater Muzikal Gerimis Mengundang, pelakon yang popular menerusi sinetron Nadi Cinta ini membuat penjelasan mengenai isu di didakwa suka bersosial di kelab-kelab malam ekoran satu gambar mirip wajahnya tersebar luas di internet.

Bulan April
1. Hiburan dan politik, dua dunia berbeza. Tapi kalau keduanya saling berkait apatahlagi dengan cerita panas, ia pasti mengemparkan satu dunia. Kisah skandal pelakon Zahida Rafik dengan tokoh politik terkenal, Datuk Shafie Apdal menjadi topik hangat sepanjang bulan empat malah hingga kini ia masih jadi bualan ramai. Rahsia terbongkar apabila pemandu peribadi kepada aktres itu sendri telah mendedahkan skandal Menteri Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, dalam satu laporan polis pada 13 Mac lalu.

Zahidah Rafik dan Shafie Apdal.
2. Pelakon yang sedang meningkat naik namanya, Wawa Zainal. Gadis berusia 20 tahun ni dengan terbuka mengaku dalam setahun ni dia pernah menerima beberapa pelawaan daripada golongan VIP.
3. Awal tahun ini, kebahagiaan rumah tangga penyanyi nombor 1 negara diuji. Timbul gosip Datuk K kononnya punya jalin hubungan sulit dan berkahwin dengan pelakon seksi lagi meletop! Rozita Che Wan (Che Ta). Hati isteri mana yang tak panas kalau suami dikaitkan dengan perempuan lain. Tambah-tambah, wanita itu berstatus janda. Tapi bagi Siti, ‘Gosip Datuk K Kahwini Rozita Che Wan: Siti Tak Marah, Tak Sedih, Tak Pernah Curigai Suami
4. Personaliti TV popular, Marion Caunter atau nama Islamnya Marion Rose Caunter Abdullah dan suami tercintanya, SM Nasaruddin telah mengadakan majlis cukur jambul atau akikah bagi anak perempuan sulung mereka, Leia Rose pada 11 April lalu. Marion dan Ketua Pegawai Eksekutif Naza Kia itu mendirikan rumah tangga pada 15 Oktober 2010.
5. Seluruh peminat hiburan tanah air menanti hari ini , bukan? – 2 Kali Lafaz Fasha Sah Milik Jejai, Terima Mas Kahwin RM8888.88. Ia merupakan perkahwinan kali kedua Jejai dan pertama kali buat aktres kesayangan ramai ini. Pasangan suami isteri ni sekarang sedang menanti kelahiran cahaya mata sulung mereka, InsyaAllah sekitar Mac 2013.

Bulan Mei
1. Malaysia!!! Suka lah tu tatap, Bila Neelofa Berkemban? Heh.
2. Saat aktres Nora Danish berada di tanah suci Mekah bagi menunaikan ibadah umrah sekitar hujung April lalu, nama heroin Tentang Dhia ni ‘panas’ sekaligus menjadi bualan ramai peminat di Malaysia. Semuanya gara-gara Nora seksinya – Aksi Seksi Nora Danish Dalam GLAM Dikritik Peminat yang dirakamkan beberapa bulan sebelum ‘hot mama’ ini berangkat ke Mekah. Nora Danish, vasss!
Nora Danish.
3. Dengan sekali lafaz, pasangan selebriti Ahmad Awaluddin Ashaari (Awal), 30 dan Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al-Yahya (Scha), 29 selamat diijabkabulkan pada 4 Mei lalu – Dua Jiwa Satu Hati: 15 Foto Majlis Pernikahan SCHAWAL
4. Selepas sekian lama meninggalkan skrin kaca TV, bekas personaliti popular TV3 sikit masa dulu, Azrinaz Mazhar Hakim Mazhar muncul buat pertama secara eksklusif dalam program On Air selepas berpisah sebagai isteri Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah – Azrinaz Selepas Bergelar Bekas Isteri Sultan
5. Sehari selepas menghantar notis tarik balik cerai yang difailkan terhadap isterinya Zuhaidah Yusof @ Aida pada 11 Mei lalu, pelakon Adi Putra mengadakan satu sidang media khas bagi memberitahu secara terbuka akan keputusan yang telah dibuat serta status mereka berdua – 9 Hari Penuh Hikmah Buat Adi Putra dan Aida.

Bulan Jun
1. Pertengahan tahun, dunia hiburan gempar dengan perteligkahan dua dewi – Isu Gaduh!: Neelofa Tetap Mahu Saman Anzalna? Alhamdulillah, selepas beberapa bulan bermasam muka, Neelofa dan Anzalna kini sudah berbaik. Tapi… yeke dah berbaik? Heh.

2. Ramai peminat gembira apabila pelakon juga pengacara manis bertudung ini bertemu jodoh. Irma Hasmie & Redza Sah Suami Isteri, Wang Hantaran Bernilai RM33,333.33. Pasangan romatik ini sekarang sedang menantikan kelahiran cahaya mata sulung mereka pada Mac 2013.
3. Tidak ada angin tidak ada ribut, Sasha Saidin Bakal Failkan Cerai? Bekas penyanyi kumpulan Elite, dilihat hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur untuk mengambil borang bagi memfailkan perceraian pada 26 Jun lalu. Tidak samapi sebulan, Shasha dan Salyo Priyanto sah bercerai pada 1 Julai 2012.
4. Atas nama Maher Zain Forgive Me Live in Malaysia 2012, penyanyi-komposer dari Lebanon ni menjadikan stadium merdeka sebagai tempat pertemuan kali kedua bersama peminat Malaysia dalam persembahan berskala besar. 10,000 Peminat Nikmati ‘Rock Halal’ Maher Zain. Siapa tahun 2013 Maher akan kembali mengadakan konsert lagi di sini. InsyaAllah.
5. Tergelak besar tuan punya badan tatkala mendengar dakwaan tergelak kononnya dia berkepit bagaikan pasangan suami isteri dengan seorang lelaki ketika bercuti di Bali. Tambah panas jejaka yang dikatakan lebih muda daripada pelakon berusia 29 tahun ni, memiliki tatu di kakinya. Pelakon cantik lagi seksi, Jue Aziz tampil memberikan penjelasan.

Bulan Julai
1. Seperti yang kami katakan, ramai peminat gembira dan merestui pasangan suami isteri Irma Hasmie dan Reza. Foto-foto keseronokan mereka menikmati bulan madu di Gold Coast menjadi tatapan pembaca.
2. Andrea Fonseka Cuba Bunuh Diri? Bekas Miss Malaysia Universe (2004) ni dilaporkan telah cuba untuk membunuh diri dengan memakan pil tidur disebabkan tertekan dengan masalah rumahtangganya.
3. Melewati usia 40-an, model juga pelakon popular Nasha Aziz cukup bahagia kerana hidupnya yang sentiasa dikelilingi dengan cinta. Personaliti sehingga kini kekal cantik dan masih mempunyai bentuk badannya, macam anak dara sunti ini berkongsi satu rahsia hanya dengan pembaca malaysiandigest.com
4. Ramai kenal dengan Safiq Rahim tapi mungkin ramai juga tertanya-tanya siapakah Arafah Edruce ni? Gambar mesra mereka berdua sudah mula tersebar luas di internet. Lantas menimbulkan spekulasi, apakah kapten bola sepak kebangsaan dengan selebriti juga sosialis ni mempunyai hubungan istimewa?
5. Dua hari sebelum berlangsungnya konsert MTV World Stage 2012, lapangan terbang antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) kecoh gara-gara di serbu peminat. Masing-masing mahu menjadi orang pertama mengucapkan selamat datang kepada Jay Park, Justin Bieber bersama Kekasih & Kara.

Bulan Ogos
1. Setelah sekian lama dia membisu seribu bahasa, dramatis popular, Norish Karman akhirnya membuka mulut megenai bayi yang selama ini menjadi tanda tanya ramai sejak tersebarnya sekeping gambar di internet. “Ya, ini anak saya” – Norish Karman
2. Aron Aziz & Nadiya Nissa Kena Tangkap Basah? Ini penjelasan sebenar…
3. Dalam diam rupanya pelakon kacak ini sebenarnya sedang dalam kondisi yang boleh di kira, ‘fasa pertama alam percintaan’. Kisah hubungannya dengan seorang gadis bakal bergelar doktor mendapat perhatian ramai. Siapa tahun 2013 ini Fizo bakal memgumumkan siapakah gerangan gadis yang bertakhta dihatinya itu.
4. Siapa tak sayang anak! Begitu juga perasaan pelakon, Que Haidar nama cahaya mata keduanya menjadi pertikaian banyak pihak. Isu Beri Nama Anak ‘Cleopatra’ Dicemuh: Que Haidar Bersuara.
5. Pelakon jelita, Rita Rudaini Mokhtar, 35, terkilan dengan kenyataan Jue Aziz yang mendakwa dirinya menuduh wanita itu mempunyai hubungan dengan suaminya juga pemain skuad bola sepak kebangsaan, Mohamad Aidil Zafuan Abd Razak. Rita Rudaini Cabar Jue Aziz Tunjuk Bukti

Bulan September
1. Berita pertunangan Diana Danielle & Farid Kamil yang dilakukan secara mengejut dan rahsia menjadi perhatian. Pandai pasangan ini buat surprise.
2. Kalau disenaraikan lagu paling popular 2012, pasti Teman Pengganti (nyanyian Black dan Malique)ada dalam senarai. Namun timbul dakwaan mengatakan pengenalan (intro) lagu itu adalah ilham yang dicedok daripada melodi lagu nyanyian Noorkumalasari iaitu Hati Seorang Kekasih yang pernah popular pada tahun 80-an.
3. Hubungan mesra yang terjalin diantara pelakon remaja Elfira Loy dan Randy Pangalila sejak mereka digandingkan berlakon dalam beberapa drama, membawa kepada gosip mereka bercinta. Masing-masing menegaskan mereka hanya kawan baik. Kawan baik boleh sampai bercium? Apa kesnya ni dik oi…?
4. Selepas pelbagai usaha untuk memulihkan rumah tangganya dengan penyanyi Sham (Kamikaze) menemui jalan buntu, ditambah dengan sikap tidak bertanggungjawab penyanyi itu menjadi punca isterinya menuntut cerai.
5. Industri hiburan tanah air digemparkan dengan khabar komposer dan penyanyi Malique yang juga anggota kumpulan Too Phat dikatakan telah meninggal dunia akibat kanser otak oleh segelintir pihak tertentu. – Malique Keluar Kenyataan Di Youtube!

Bulan Oktober
1. Sinonim dikaitan dengan cerita gosip kononnya bercinta dengan suami orang ataupun dengan lelaki yang lebih muda daripadanya. Tapi kali ini kisah yang menyebabkan nama Rozita Che Wan aka Che Tah panas, berlainan sedikit ‘topiknya’ – Rozita Che Wan Didakwa Berbogel.
2. Emma Maembong, pelakon baru yang semakin meningkat naik. Pernah dilabel sebagai ‘minah propa’ kerana membatalkan sesi fotografi yang diatur akhbar tempatan. Kemudian namanya terus hangat apabila beberapa keping gambar mesranya berpelukan dan berciuman bersama kekasih mula bertebaran.
3. Kemeriahan Anugerah Blockbuster yang julung-julung kali diadakan berlangsung di Stadium Melawati Shah Alam pada 6 Oktober lalu. Foto-foto sekitar red carpet menjadi pilihan ramai apatahlagi bila ada artis yang mencetuskan komtroersi gara-gara baju yang diperagakanya. Rasanya anda tentu tahu, siapa kan…
4. Selepas membuat pengakuan ikhlas mendedahkan bahwa hatinya kini sudah dimilik oleh seorang jejaka bergelar usahawan, nama Izara Aishah semakin ‘panas’ video aksi tarian seksi ala menari tiang yang telah dimuatnaik menerusi laman YouTube. Pelakon Vanila Coklat ini ada penjelasannya.
5. Bukan sekali, bukan dua kali dan untuk sekian kali, pelaon remaja Erin Malek kembali dengan satu lagi kontroversi ekoran gambarnya di laman Instagram yang dimuat naik olehnya menerima kritikan pelbagai pihak – “Bukannya gambar bogel pun” – Erin Malek.

Bulan November
1. Pada pagi 10 November (Sabtu) lalu, peminat KPop dikejutkan dengan berita tersebarnya ‘foto mesra’ ahli kumpulan Super Junior Eunhyuk bersama penyanyi cantik manis, IU. Eunhyuk yang dalam keaadan tidak berbaju sementara IU dalam keadaan memakai pajama. Jadi, paham-paham aje lah.
2. Pernah mencetuskan kontroversi ekoran gambar ‘panasnya’ yang tersebar luas di internet. Pelakon seksi Lana Nordin kembali cerita panas, menerusi penampilannya mendedahkan sebahagian lurah buah dadanya. Demi Afdlin Shauki, apa salahnya, kan.
3. Lelaki mana yang tidak terpikat dengan kecomelan aktres Nora Danish. Termasuklah penyanyi Anuar Zain – yang Mahu Isteri Seperti Nora Danish
4. Pelakon berkarisma, Azhar Sulaiman secara tidak langsung telah mencetuskan kontroversi ekoran kenyataan yang dikeluarkan di dalam laman sosial Facebooknya apabila dia mengutarakan persoalan kepada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nikmat iaitu adakah diri juga dikategorikan sebagai murtad kerana menjadi ahli Umno.
5. ‘Buruan’ kami mengenai kehadiran para selebriti di agenda terbesar kerajaan iaitu Perhimpunan Agung Umno yang ke-66 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) lalu sangat memberi makna apabila berita itu juga mendapat berita pilihan ramai pembaca.

Bulan Disember
1. Sharnaaz Ahmad iaitu cinta hati kepada penyanyi Shila Amzah dikatakan cemburu gara-gara buah hatinya itu membuat persembahan bersama penyanyi popular Singapura, Taufik Batisah sewaktu di malam Anugerah Planet Muzik 2012 Lalu. Pelakon itu Marah Taufik Batisah, Merajuk Dengan Shila Amzah?
2. Sehari selepas isu Sharnaaz Ahmad dengan dengan kekasih hatinya, Shila Amzah diberitakan telah meninggalkan cinta hatinya tu.
3. Bila ada pihak yang mengkritik tentang betis aktres cantik ini besar seperti batang pisang. Apa reaksi Neelofa?
4. Dia sekali lagi dihimpit kontroversi berikutan seorang pereka fesyen bernama Nurita Harith yang mendakwa aktres itu bersikap kurang ajar serta tidak profesional. Pereka Kecam Neelofa Kerana Biadap, Tak Profesional! – sehingga kini Lofa belum membuat sebarang penjelasan.
5. Sampai Bila Zed Zaidi Nak ‘Tepuk Angin’? Hanya Presiden Seniman itu saja yang tahu sampai bila dia mahu berterusan begitu.
Semoga tahun 2013 akan berkurangan dengan cerita gosip dan kontroversi sebalik membawa 1001 lagi peristiwa menggembira dan membanggakan persada hiburan tanah air.
Sumber: malaysiandigest.com

0 comments:

Post a Comment