Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Monday, December 31, 2012

One Comment

 Sebelum itu, aku nak tanya siapa pernah tengok latihan askar-askar malaysia? Bagi aku, askar malaysia lebih terbaik. Aku pernah tengok sebuah video kajian dari luar berkenaan keperitan latihan komando malaysia. Mengikut kajian itu, latihan untuk menjadi komando di Malaysia antara yang terbaik.

Latihan mereka sangat perit, sehingga ramai yang terkandas dan perlu dikejarkan ke hospital. Latihan mereka sejauh ratusan kilometer dan hanya mereka yang betul-betul mempunyai mental dan fizikal yang kuat serta semangat perjuangan yang tinggi sahaja mampu menamatkan latihan itu dan sekali gus menjadi komando.

Ada yang menyiarkan kedalam media berkenaan kekerasan melampau dalam latihan tentera malaysia serta menyalahkan mereka berbuat demikian. Pada pandangan aku sendiri, kerana cara itu lah negara kita sehingga kini masih dalam keadaan selamat dan bebas dari ancaman luar. Musuh akan takut dengan kekuatan Angkatan Tentera Malaysia yang memiliki sifat perjuangan yang tinggi.

Kekerasan itu sebenarnya sangat perlu bagi menjamin keselamatan dan menjaga rahsia negara. Bayangkan, jika askar malaysia ditawan dan dipaksa untuk mendedahkan rahsia negara, apa yang akan berlaku? tawanan biasanya akan disiksa dengan kejam, jika latihan dalam bentuk kekerasan tidak dilaksanakan, apa yang akan terjadi dengan nasib rakyat dan negara?

Berikut beberapa gambar yang menunjukkan latihan askar di Taiwan.














1 comments:

  1. masuk komando adalah pilihan,,bukan paksaan. jadi jangan salahkan ATM kalo latihan nye sangat keras."datangmu tidak di undang, jika ragu silalah pulang".

    >D<

    ReplyDelete