Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Sunday, January 27, 2013

No Comment


"Saya tidak lagi ke disko tetapi pergi ke bar pula. Bawah sikit daripada disko". Itulah jawapan Sharifah Sofia ketika ditanya berkenaan dengan kisah kontroversinya dihalau keluar oleh pekerja sebuah disko kerana masuk ke pusat hiburan itu dalam keadaan berhijab. Masih tidak serik lagikah pelakon itu ke pusat hiburan selepas insiden dihalau keluar sebelum ini? Mungkin juga dia hanya bergurau. Jom iktui temubual Sharifah Sofia dengan Kosmo.

Kosmo - Apakah maksud anda tidak lagi ke disko tetapi kini pergi ke bar pula?

Sharifah Sofia - Sebenarnya, saya sudah tiada masa untuk itu (pergi bersosial ke disko atau bar). Masa saya banyak dihabiskan untuk anak perempuan saya, Sharifah Ariana Syed Ismail yang kini berusia dua tahun.

Kosmo - Adakah anda menyesal kerana melangkahkan kaki ke disko tersebut?

Sharifah Sofia - Saya akui telah melakukan satu tindakan yang salah tetapi saya juga tahu perkara itu tidak perlu berlaku lagi (pergi ke disko) di masa hadapan.

Kosmo - Sudah lama tidak melihat Sofea berlakon, adakah anda sudah berehat daripada dunia seni sepenuhnya?

Sharifah Sofia - Sejujurnya, jiwa saya untuk berlakon sudah tidak ada. Bukan tiada tawaran tetapi saya lebih suka duduk di rumah membesarkan Ariana. 

Kosmo - Jadi, anda memang nekad untuk meninggalkan dunia seni selama-lamanya? 


Sharifah Sofia - Apa yang boleh saya cakap, mungkin kalau tawaran berlakon sebagai watak cameo atau untuk telefilem saya terima. Namun, jika tawaran berlakon melibatkan drama 13 episod dan memerlukan saya berada di lokasi selama tiga bulan sebagai contohnya, sudah tentu saya tidak akan terima.

Kosmo - Sebelum ini anda seorang yang aktif. Tidakkah anda bosan hanya duduk di rumah membesarkan anak?

Sharifah Sofia - Memang suami saya paksa untuk terus berlakon sebab bimbang saya bosan hanya tinggal di rumah. Tetapi saya tidak pernah bosan. Setiap hari saya akan ketawa melayan keletah anak saya. Saya lebih suka membesarkan Ariana sendiri tanpa bantuan orang gaji. Sebabnya, saya mahu melihat Ariana membesar di depan mata saya. Saya juga sangat tegas dalam membesarkan dia (Ariana).

Kosmo - Apakah maksud anda itu (tegas)?

Sharifah Sofia - Saya sangat tegas dalam menjaga pemakanan dia. Ariana tidak pernah makan gula atau garam. Budak memang aktif, jika dia makan banyak gula, mereka akan terlebih aktif nanti.

Kosmo - Apakah jenis pemakanan yang anda praktikkan untuk Ariana?

Sharifah Sofia - Saya hanya beri dia minum air kosong atau air daripada buah-buahan yang dikisar. Saya juga masakkan dia makanan tanpa meletakkan sebarang kandungan gula atau garam.

Kosmo - Tidakkah dia bosan dengan pemakanan sebegitu? 


Sharifah Sofia - Tidak. Sejak bayi lagi saya praktikkan jadi dia sudah biasa. Saya juga akan pastikan masa tidur dia teratur. Jadi, jika saya keluar bersama teman, saya akan pastikan balik sebelum pukul 6 petang kerana Ariana akan tidur pukul 7 malam.

Kosmo - Apakah perkembangan lain mengenai anda?

Sharifah Sofia - Insya-Allah, saya akan terbitkan beberapa buku masakan untuk bayi, kanak-kanak dan juga keluarga.

Kosmo - Boleh berkongsi sedikit info mengenai penglibatan anda dalam kempen larian Selamatkan Hutan 2013 anjuran Pertubuhan Pelindung Khazanah Alam (Peka)?

Sharifah Sofia - Sejak kecil lagi saya memang suka kitar semula barang dan tanam sayur-sayuran. Jadi, saya sangat berbesar hati dapat mengikuti kempen ini. Mengenai kempen larian Selamatkan Hutan 2013, ia dianjurkan Peka untuk memupuk kesedaran dalam kalangan masyarakat terhadap pentingnya memulihara ekosistem hutan. Larian yang akan diadakan pada 2 Mac di Bentong, Pahang itu, akan disertai oleh selebriti, ahli sukan dan orang ramai. Antara artis yang akan mengambil bahagian termasuk penyanyi Ella, Zainal Abdin, Datuk Khadijah Ibrahim, Imran Ajmain, personaliti sukan Azizul Hasni Awang serta 100 sukarelawan daripada Rock Corps Malaysia.

Sumber : Kosmo 



0 comments:

Post a Comment