Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, March 9, 2013

3 comments

Masih ingat kisah seorang hacker yang godam website penerangan dan bagitau bahawa najib razak letak jawatan sehingga menjadi ejekan dan perlian orang ramai kerana ;

1. Kelemahan sistem sekuriti website kerajaan.


2. Persendakan Najib.

Rujuk berita bawah:


Seorang penggodam komputer yang dikenali sebagai Sofea Hana yang telah diburu Pihak Polis kerana memfitnah Datuk Seri Najib meletak jawatan akhirnya ditangkap di sini, kata polis Bukit Aman petang semalam.

"Apabila ditanya apa yang dilakukan dengan website tersebut, dia menjawab godaman itu sekadar suka suka ," kata Timbalan Ketua Polis Bukit Aman, Datuk Azhar Othman Yaakub.

Menurutnya, pihak Suruhanjaya telah mengambil tindakan drastik atas dakwaan memfitnah keterlaluan ke atas Datuk Seri Najib. Menurut sumber, Sofea Hana telah deactivate akaun facebook beliau, http://www.facebook.com/sofea.hana.9 selepas mengetahui identitinya sedang dicari pihak berkuasa.

  
"Dia telah menggodam lebih dari 10 website kerajaan malaysia atas dasar politik. Terdahulu beliau telah mengupload video pendakwah bebas, Ustaz azhar idrus atas dasar politik," tambah ketua polis tersebut.

Wanita itu ditahan di lokasi kediaman beliau petang tadi.

3 comments:

  1. aku rasa kann budak mcm ni kite xpatut tangkap tp kite ambik dan bagi didikan yang betul di samping bleh memantapkan lagi sistem sekuriti terutama laman web kerajaan Malaysia.menda mcm ni da berlaku pun kat luar negara.kalo ambik pastu hantar lokap bukan dapat faedah pun kan.

    ReplyDelete
  2. tengok apa orang luar negara buat kepada hacker.kasi dia gaji lebih2 sikit jaga sekuriti negara

    ReplyDelete
  3. memang kena simpan laa budak ni buat masa depan kelak...hahahaha

    ReplyDelete