Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Monday, April 29, 2013

3 comments


Para pengikut syiah sedang bersolat di ruang yang sama (di masjid mereka). Lihatlah gambar di atas, mereka sedang menghadap ke arah mana ketika mereka bersujud? Kenapa tidak menghadap ke arah kiblat sebagaimana yang diperintahkan dalam Al-Qur'an?


Justeru itu, pasti anda ingin mengetahui ciri-ciri penganut agama syiah yang selanjutnya selain gambar di atas. Kali ini dibongkarkan cara mengenali penganut agama syiah yang sesat lagi menyesatkan. Semoga Syiah tidak dapat membiak ke rantau Asia kerana Syiah ini sangatlah berbahaya dan kejam.

Penganut Syiah di Malaysia atau di Indonesia selalu bersembunyi dalam segala hal, terutama mereka mendakwa bahawa Syiah merupakan bahagian mazhab dalam Islam. Padahal sebenarnya tidak. Dalam istilah Syiah, hal itu disebut "Taqiyah." Namun sebenarnya ada beberapa yang boleh kita perhatikan daripada penganut Syiah melalui 15 ciri-cirinya di bawah ini:
  1. Mengenakan songkok hitam dengan bentuk tertentu. Tidak seperti songkok yang dikenali umumnya bagi songkok mereka seperti songkok orang arab hanya saja warnanya hitam.
  2. Tidak solat Jumaat. Meskipun solat Jumaat bersama jemaah, tetapi dia terus berdiri setelah imam mengucapkan salam. Orang-orang akan menyangka dia mengerjakan solat sunat, padahal dia sedang menyempurnakan solat Zohor empat rakaat, kerana pengikut Syiah tidak meyakini kesahihan solat Jumaat kecuali bersama Imam mereka yang ma'sum atau wakilnya.
  3. Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam yang dikenali kaum Muslimin Ahlul Sunnah, sebaliknya dengan memukul kedua pahanya beberapa kali.
  4. Pengikut Syiah jarang solat berjemaah kerana mereka tidak mengakui solat lima waktu, tetapi yang mereka yakini hanya tiga waktu sahaja.
  5. Majoriti pengikut Syiah selalu membawa At-Turbah Al-Husainiyah iaitu batu/tanah yang digunakan untuk menempatkan kening ketika mereka sujud apabila mereka solat tidak berdekatan orang lain.
  6. Jika anda perhatikan cara mereka berwudhuk, maka anda akan dapati bahawa wudhuknya sangat berlainan, tidak seperti yang dilakukan oleh kaum Muslimin Ahlul Sunnah.
  7. Anda tidak akan mendapati penganut Syiah hadir dalam kajian dan ceramah Ahlul Sunnah.
  8. Anda juga akan melihat penganut Syiah banyak mengingati Ahlul Bait; Ali, Fathimah, Hassan dan Hussein r.a.
  9. Mereka juga tidak akan menunjukkan penghormatan kepada Abu Bakar, Umar, Uthman, majoriti sahabat dan Ummahatul Mukminin r.a.
  10. Pada bulan Ramadhan, penganut Syiah tidak terus berbuka puasa setelah azan maghrib. Dalam hal ini, Syiah berkeyakinan seperti puak Yahudi iaitu berbuka puasa jika bintang-bintang sudah kelihatan di langit. Dengan kata lain, mereka berbuka apabila benar-benar sudah masuk waktu malam. Mereka juga tidak bersolat tarawih bersama kaum Muslimin kerana beranggapan perbuatan tersebut adalah bid'ah.
  11. Mereka berusaha sekuat tenaga untuk menanam dan menimbulkan fitnah antara jemaah salaf dengan jemaah lain, sementara itu mereka mendakwa tidak ada perselisihan antara mereka dengan jemaah lain selain salaf. Ini sudah tentu tidak benar.
  12. Anda tidak akan melihat seorang penganut Syiah memegang dan membaca Al-Qur'an kecuali jarang sekali, itu pun sebagai bentuk taqiyyah kerana Al-Qur’an yang benar menurut mereka iaitu al-Qur'an yang berada di tangan al-Mahdi yang ditunggu kedatangannya.
  13. Orang Syiah tidak berpuasa pada hari Asyura, dia hanya menunjukkan kesedihan pada hari tersebut.
  14. Mereka juga berusaha keras mempengaruhi kaum wanita khususnya para mahasiswi di universiti atau di perkampungan sebagai langkah awal untuk memenuhi keinginannya melakukan mut'ah dengan para wanita tersebut apabila nantinya mereka menerima agama Syiah.
  15. Orang-orang Syiah tekun mendakwah orang-orang tua yang mempunyai anak perempuan dengan harapan anak perempuannya juga turut menganut fahaman Syiah sehingga dengan selesa dia boleh melakukan zina mut'ah dengan wanita tersebut baik dengan pengetahuan ayahnya ataupun tidak. Pada hakikatnya ketika ada seorang ayah yang menerima agama Syiah, maka para pengikut Syiah yang lain automatik telah mendapatkan anak gadisnya untuk dimut'ahkan. Tentunya setelah mereka berjaya meyakinkan pada ayahnya bahawa bolehnya mut'ah. Semua kemudahan, kelebihan, dan kesenangan terhadap syahwat ini ada dalam diri pada para pemuda sehingga dengan mudah para pengikut Syiah menjerat mereka bergabung dengan agama Syiah.


Kesimpulannya, ciri-ciri mereka sangat banyak. Selain yang kami sebutkan di atas, masih banyak lagi ciri-ciri yang lain sehingga tidak mungkin bagi kita untuk menjelaskan semuanya di sini. Namun cara yang paling praktikal ialah dengan memerhatikan pada raut wajah mereka. Wajah mereka bertukar menjadi merah padam jika anda mencela Khomeini dan Sistani, tetapi bila anda mengutuk Abu Bakar, Umar, Uthman, Aisyah dan Hafshah, atau sahabat-sahabat yang lain radhiyallahu anhunn, maka tidak ada sedikit pun tanda-tanda kebimbangan pada wajah mereka.

Akhirnya, dengan hati yang terang bahawa Ahlul Sunnah dapat mengenali pengikut Syiah dari wajah hitam mereka kerana tidak mempunyai keberkatan, jika anda perhatikan wajah mereka maka anda akan membuktikan kebenaran kadar ini dan inilah hukuman bagi siapa saja yang mencela dan meremehkan para sahabat Nabi S.A.W dan para ibunda kaum Muslimin radhiyallahu anhunn yang dijanjikan syurga oleh Allah S.W.T. Wallahua'lam.

3 comments:

  1. Parti Ajaran Syiah yg sesat lagi mnyesatkan

    ReplyDelete
  2. 4:59...Bce & amik ilmu dh la, tk pyh nk fitnah. Bukak Al-Quran, fhmkan & klu btl terpesong dr Islam, pegi pjbt agama buat laporan. Klau komen mcm ni, lagha je, buat booking neraka je dh mati nnt.

    ReplyDelete
  3. nk bpolitik..politik saja la tak perlu nk buat fitnah..nk mburukkn satu sama lain..topik pasal ilmu dan pengajaran tapi masih nk buat dosa..

    ReplyDelete