Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, May 31, 2013

No Comment

Ibu kepada bayi baru lahir di China yang dibuang ke dalam lubang tandas sebelum terperangkap di dalam saluran paip kumbahan, adalah orang yang mula-mula membuat laporan kejadian itu dan hadir sepanjang usaha menyelamat selama dua jam. Dia bagaimanapun tidak mengaku melahirkan anak sehingga disoal polis, kata satu laporan semalam. Akhbar Dushikuaibao beribu pejabat di Hangzhou berkata, polis mula mengesyaki sesuatu apabila menemui permainan bayi dan tisu tandas dicemari darah dalam bilik yang disewa wanita berusia 22 tahun itu, di dalam bangunan yang menyaksikan usaha menyelamatkan dilakukan di timur China Sabtu lalu.


 Lahir cara rahsia

Wanita itu, yang namanya tidak disiarkan dalam laporan media, mengaku apabila polis meminta beliau menjalani pemeriksaan kesihatan. Dia memberitahu polis tidak mampu melakukan pengguguran dan melahirkan bayi itu secara rahsia tengah hari Sabtu lalu di dalam tandas. Katanya, beliau cuba menyambut bayi itu tetapi terlepas ke dalam saluran kumbahan dan memberitahu tuan rumah mengenai bayi itu selepas tidak dapat menariknya keluar, menurut akhbar Zhezhong News. Bayi dapat sumbangan Video usaha menyelamat Baby No 59, yang diberi nama itu sempena nombor inkubatornya di hospital disiarkan di dalam program berita dan laman web bermula lewat Isnin lalu sebelum disiarkan di seluruh dunia menyebabkan sumbangan untuknya mencurah-curah. Pengakuan si ibu meningkatkan persoalan mengenai sama ada beliau memang berniat membuang bayi itu, manakala yang lain menyatakan wanita itu terdesak dan tidak tahu apa hendak dilakukan.


Ibu tak didakwa

Pihak berkuasa bagaimanapun berkata, kejadian yang berlaku adalah satu kemalangan dan ibu bayi itu tidak akan didakwa. Zhezhong News melaporkan, wanita itu adalah lepasan sekolah tinggi yang bekerja di sebuah restoran di bandar raya Jinhua. Beliau hamil selepas cuma semalam meniduri seorang lelaki yang kemudian enggan bertanggungjawab. Wanita berkenaan tidak memberitahu kehamilan itu kepada ibu bapanya. Beliau juga berkata mahu membela bayi itu tetapi tidak tahu caranya. - AFP

0 comments:

Post a Comment