Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, June 26, 2013

No Comment



KAMPAR – Tindakan pemilik sebuah kafe siber di sini yang menawarkan pakej muat turun filem-filem tempatan dan luar negara secara percuma membawa padah apabila premisnya diserbu Kementerian Dalam Negeri (KDN) di sini, kelmarin.


Pelanggan akan menghabis masa dengan menonton serta berkongsi filem-filem terkini termasuk filem ‘Man of Steel’ yang baru ditayangkan di pawagam dengan membayar serendah RM2 sejam.


Serbuan pada jam 4.40 petang itu dibuat oleh pasukan tujuh anggota penguatkuasa dari Bahagian Kawalan Penapisan Filem setelah menerima aduan bahawa kafe siber berkenaan sering menjadi tumpuan golongan muda leka ‘melepak’ termasuk pelajar sekolah.


Pengarah KDN Negeri, Zaki Mohamed berkata, siasatan mendapati pemilik premis itu menawarkan sebanyak 872 filem yang dimuat turun dan disimpan dalam pemacu keras serta dikongsi berpuluh-puluh komputer yang ada pada pelanggan.


“Pelanggan akan salin filem-filem yang disediakan oleh pemilik kafe siber terbabit. Ada diantara mereka sanggup duduk di hadapan komputer selama beberapa jam berikutan pengusaha premis menyediakan sofa yang selesa untuk pelanggan.


“Hasil siasatan mendapati kesemua filem yang dimuat turun tidak melalui proses tapisan oleh Lembaga Penapisan Filem,” katanya.

0 comments:

Post a Comment