Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, August 28, 2013

No Comment

Umum tahu tidak lama lagi rakyat Malaysia akan menyambut ulangtahun kemerdekaan yang ke-56. Justeru itu, pasti ramai yang sudah sedia maklum apakah erti sebenar kemerdekaan dan mengapakah rakyat Malaysia menyambut 31 Ogos pada setiap tahun.

Namun begitu, menerusi laman sosial milik Abby Abadi, bekas pelakon drama Gerak Khas tersebut dilihat telah memuat naik sebuah status yang dirasakan tidak wajar, di mana anaknya, Dania telah mempersoalkan adakah Hari Kemerdekaan sama seperti Hari Umno mahupun Barisan Nasional?


Susulan daripada status tersebut, Abby telah dikritik hebat oleh segelintir pengikutnya di laman sosial, sehingga ada yang melemparkan kata-kata kesat terhadap dia dan anaknya itu.



Abby yang dilihat sebagai seorang yang lantang bersuara bagaiamanpun telah membidas semula kritikan tersebut dengan mengaitkan isu agama dengan erti sebenar kemerdekaan.

Apa pun, sebagai rakyat Malaysia, kita sepatutnya menanamkan semangat cintakan negara. Tidak kira parti mana yang kita pilih, asalkan jati diri sebagai rakyat Malaysia harus kekal berada di dalam diri setiap individu. – Ohbulan

0 comments:

Post a Comment