Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, May 1, 2014

No Comment

PETALING JAYA - Seorang wanita maut dipercayai ditikam kekasihnya dengan gunting dalam kejadian di Jalan SS9A/12 sekitar jam 7 petang, kelmarin.

Mangsa, Salmah Lok, seorang tukang jahit berusia dalam lingkungan 40-an, menemui ajal setelah ditikam beberapa kali di bahagian abdomen sebelah kanan dan mengalami pendarahan teruk.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohammed berkata, kejadian tersebut disedari oleh salah seorang pelanggan mangsa yang datang ke kedai jahitnya sekitar jam 1 tengah hari semalam.

“Hasil siasatan awal kami mendapati, mangsa pernah berkahwin dan bercerai serta mempunyai seorang anak di Sabah.

“Sejurus mendapat laporan daripada orang awam, beberapa anggota dikerahkan ke lokasi kejadian bagi meninjau keadaan yang berlaku,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurut Arjunaidi, pihaknya juga percaya, berlaku pertengkaran di antara mangsa dengan teman lelakinya sebelum kejadian tersebut berlaku.

Tambahnya, pihaknya turut menemui sebilah gunting yang dipercayai digunakan dalam kejadian berkenaan untuk menikam mangsa.

“Suspek berkenaan kemudiannya melarikan diri ke rumahnya di Flat PKNS SS3,” katanya.

Katanya, sampai di rumahnya, suspek pula bertindak terjun dari tingkat 11.

"Suspek yang merupakan warga tempatan dipercayai mati serta-merta di tempat kejadian

“Pihak kami mendapat laporan mengenai suspek sekitar jam 4 petang semalam, namun polis mempercayai kejadian terjun itu berlaku pada waktu pagi,” katanya.

Jelas Arjunaidi, mayat suspek berkenaan juga didapati terjatuh di atas sebuah rumah pam tangki air yang terdapat di bawah blok kediamannya.

“Kita sedang menyiasat dengan lebih mendalam mengenai kejadian ini dan mayat kedua-dua mangsa akan dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) bagi menjalani bedah siasat," katanya.

Arjunaidi berkata, kes berkenaan akan disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan selepas ini.

Dalam pada itu, bekas majikan mangsa, Maimun Yaakub, 48, berkata, dia berasa amat sedih dengan kejadian menimpa Salmah yang telah 10 tahun bekerja dengannya.

"Saya baru saja jumpa Salmah jam 6.30 petang kelmarin. Masa tu dia nampak sedih dan dia beritahu tak mahu lagi balik ke kampungnya di Sabah dan berhajat bawa anaknya ke sini.

“Dia memang selalu cerita masalahnya kepada saya, tapi tak sangka itu kali terakhir kami jumpa. Sebelum saya balik, Salmah sempat cium tangan dan meminta maaf,” katanya.

Menyentuh mengenai perhubungan mangsa dengan suspek yang dikenali sebagai Jim, Maimun memberitahu, Salmah juga sering meminta pandangan daripadanya.

"Salmah pernah beritahu saya, dia baru kenal Jim dalam dua bulan dan mereka dah pun merancang nak kahwin.

"Dia juga pernah mengadu rimas sebab Jim sering mendesaknya mempercepatkan perkahwinan walaupun mereka baru kenal," katanya.

0 comments:

Post a Comment