Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, July 30, 2014

No Comment


KUCHING – Jabatan Kerja Raya (JKR) Sarawak sudah mula menggerakkan lori-lori miliknya untuk menghantar bekalan air ke beberapa kawasan di negeri ini yang sedang mengalami masalah kekurangan air akibat kemarau.

Menteri Kerja Raya Datuk Fadillah Yusof juga berkata sebagai langkah tambahan JKR Sarawak telah melantik kontraktor penghantar air sebagai usaha meningkatkan penghantara bekalan air ke kawasan yang terjejas.

“Kekurangan bekalan air dilaporkan khususnya di kawasan Saratok, Asajaya, dan Simunjan. Lori-lori milik JKR telah digerakkan untuk membantu menghantar air ke kawasan terlibat,” katanya kepada pemberita ketika ditemui pada Majlis Tahlil dan Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri, di kediamannya hari ini.

Mengulas lanjut, Fadillah berkata juga beliau telah dimaklumkan oleh Jabatan Meteorologi Malaysia operasi pembenihan awan mungkin terpaksa dilakukan hujung minggu ini, jika keadaan cuaca kemarau berterusan.

“Di Kuching, paras air di loji-loji berada di bawah paras selamat. Mengikut perkiraan Jabatan Meteorologi jika hujan tidak turun dalam tempoh 10 hari ini, keadaan akan bertambah kritikal.

“Oleh yang demikian Jabatan Meteorologi, dan Lembaga Air Kuching,sudah bersedia untuk melakukan operasi pembenihan awam hujung minggu ini,” katanya.

Sementara itu, Menteri Kebajikan Wanita dan Pembangunan Masyarakat Keluarga Sarawak Datuk Fatimah Abdullah berkata Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) telah mula menghulurkan bantuan air minuman dalam bentuk botol 1.5 liter sebanyak empat kotak bagi setiap keluarga untuk kegunaan seminggu kepada keluarga di kawasan yang tidak dapat dihubungi dengan jalan raya. – BERNAMA

0 comments:

Post a Comment