Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, July 31, 2014

No Comment

Penyanyi yang pernah popular dengan lagu Alalala Tok (Saman) pada awal 1990-an iaitu Poe mengakui kekecewaan terhadap industri muzik membuatkan dia menyepi daripada menghasilkan sebarang album baharu.

Poe atau nama sebenarnya Fauzi Ahmad, 58, berkata, perasaan itu bertambah parah apabila terdapat individu dalam bidang itu sendiri yang sanggup menghancurkan industri demi kepentingan diri sendiri.

“Bagi saya industri muzik telah mati sejak tahun 1998 kerana individu dalam bidang itu sendiri yang hanya berfikir cara untuk mengaut keuntungan sehingga akhirnya kebajikan artis tidak dijaga dan turut memberi kesan secara keseluruhan kepada bidang itu sendiri.

“Sebab itu saya menyepi kerana sangat kecewa dengan apa yang berlaku,” katanya kepada mStar Online.

Dalam pada itu, Poe berkata, dia sebenarnya tidak pernah hilang daripada bidang muzik dan masih memperjuangkan irama Rege selain mengadakan persembahan di kelab dan acara korporat.

Malah kata Poe, dia juga pernah meninggalkan Kuala Lumpur dan menetap di Pahang bagi mencari hala tuju lain dalam hidupnya namun mengakui jiwanya masih kepada muzik.

“Saya pernah buka cafe di tepi pantai di Pahang selama empat tahun untuk cuba melakukan sesuatu yang berbeza dalam hidup saya tetapi muzik paling meninggalkan kesan.

“Sebab itu saya kembali ke Kuala Lumpur untuk memulakan kembali kerjaya seni dan memperjuangkan muzik Rege,” jelasnya.

Tambah Poe, walaupun sudah lama menyepi dia yakin dengan populariti lagu Alalala Tok (Saman) yang masih menjadi siulan pendengar sehingga hari ini akan memudahkan laluannya untuk kembali mencipta nama sebagai penyanyi.

“Pihak Clixster Music banyak menyakinkan saya untuk kembali mewarnai industri muzik dengan pelbagai perancangan yang telah disusun.

“Malah saya sudah mempunyai lagu yang ingin diketengahkan sebagai single yang saya rakamkan tiga tahun dahulu,” katanya. – mstar.com.my

0 comments:

Post a Comment