Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, July 31, 2014

No Comment

KUCHING – Waris pasangan suami isteri Tambi Jiee dan Ariza Ghazalee, serta empat anak mereka yang terkorban dalam nahas pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17 mahu mereka dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Semariang, dekat sini.

Ariza, 46, dan Tambi, 49, dan empat anak mereka – Muhammad Afif, 19; Muhammad Afzal, 17; Marsha Azmeena; 15, dan Muhammad Afruz, 13; adalah antara 283 penumpang dan 15 anak kapal yang terkorban bila pesawat berkenaan dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur, terhempas di timur Ukraine pada 17 Julai.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rohani Abdul Karim berkata perkara tersebut telah disampaikan kepada beliau, selepas menemui waris keluarga pasangan tersebut.

“Waris keluarga pasangan itu juga ada membuat beberapa permohonan lain seperti meminta keranda jenazah tidak di ‘seal’, serta waris dibawa ke Amsterdam, Belanda untuk membantu proses pengecaman.

“Dan paling utama waris keluarga meminta jika sudah ditemui walau sedikit pun mayat bersesuaian dengan sampel DNA keluarga pasangan itu, mereka memohon supaya segera dimaklumkan,” katanya.

Rohani bercakap pada sidang akhbar selepas Majlis Sambutan Rumah Terbuka Jalinan Kasih Aidilfitri Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat di sini hari ini.

Majlis sambutan turut dihadiri Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Adenan Satem dan isteri Puan Sri Jamilah Anu.

Majlis bertujuan mengukuhkan jalinan kasih antara warga kementerian, jabatan dan agensi dengan kumpulan sasar terutamanya golongan remaja yang bermasalah dari segi sosial dan akhlak.

Pada majlis itu, Adenan dan isteri turut meluangkan masa bertanya khabar dengan waris keluarga Ariza dan Tambi.

Sementara itu, Rohani berkata sebuah lagi keluarga mangsa nahas MH17, Meling Mula, 48, belum memutuskan dimana mayat mendiang akan dikebumikan.

Meling seorang pemasang perancah sebuah syarikat minyak dan gas yang berpangkalan di Kuala Lumpur, bertugas di Venezuela. – BERNAMA

0 comments:

Post a Comment