Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, August 27, 2014

No Comment

KUALA LUMPUR - Mass Rapid Transit Corporation Sdn Bhd (MRT Corp) memutuskan tidak mempertimbang peletakan jawatan ketua pegawai eksekutif (CEO), Datuk Azhar Abdul Hamid sehingga siasatan terhadap kemalangan maut baru-baru ini selesai.

Dalam satu kenyataan di sini hari ini, lembaga pengarah MRT Corp berkata Azhar telah diarah terus menerajui badan itu dan siasatan terhadap kemalangan berkenaan.

Lembaga itu hanya akan mempertimbang peletakan jawatan Azhar sebaik saja hasil siasatan diumumkan.

Minggu lepas, Azhar mengemukakan peletakan jawatan berikutan kemalangan di tapak kerja Transit Aliran Massa (MRT) dekat Kota Damansara yang meragut nyawa tiga pekerja Bangladesh.

Lembaga itu berkata ia telah menilai prestasi Azhar sejak beliau dilantik CEO pada 1 September, 2011 dan mendapati MRT Corp sedang menuju haluan yang betul.

"Sebagaimana terbukti dengan projek MRT Lembah Klang yang mencapai kemajuan baik yang 50 peratus siap, lebih awal dari jadual. Lembaga juga mendapati pengurusan kewangan projek itu juga terpuji," katanya.

Pada 18 Ogos, tiga pekerja binaan terbunuh selepas 'span' konkrit seberat 650-tan metrik di tapak kerja MRT dekat Institut Penyelidikan Getah itu runtuh.  

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengarahkan siasatan penuh dijalankan dan kerja pembinaan dihentikan sehingga siasatan selesai dijangkakan menjelang bulan depan. - Bernama

0 comments:

Post a Comment