Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, August 9, 2014

No Comment

BAGAN DATOH – Jenazah Hamidi Abdul Fatah, bapa kepada Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Sungai Nipah Darat di sini, hari ini.

Anak keempat Allahyarham, Datuk Mohd Lokman berkata bapanya berusia 91 tahun meninggal dunia di Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mizan, Wangsa Maju, Kuala Lumpur kira-kira pukul 5 petang semalam kerana jangkitan paru-paru dan buah pinggang.

“Datuk (Seri Dr. Ahmad) Zahid bersama-sama saya serta seorang lagi abang saya berada di sisinya sewaktu menghembuskan nafas terakhir,” katanya ketika ditemui pemberita di sini.

Hamidi meninggalkan sembilan anak termasuk Ahmad Zahid yang merupakan anak sulung, serta 40 cucu dan 20 cicit.

Isterinya Tuminah Abdul Jalil meninggal dunia pada tahun 2011 kerana angin ahmar dan komplikasi jantung.

Mohd Lokman berkata seluruh anggota keluarganya reda dengan pemergian bapanya yang merupakan seorang bekas guru agama.

Beliau berkata, bapanya yang terlantar sakit sejak tiga tahun lepas sebelum itu dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi sebulan yang lepas.

Jenazah Hamidi disembahyangkan di Masjid Al-Falah dengan diimamkan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria sebelum dikebumikan pada pukul 12 tengah hari tadi.

Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar dan Ketua Polis Perak Datuk Acryl Sani Abdullah Sani antara yang menziarahi keluarga Ahmad Zahid. – Bernama


0 comments:

Post a Comment