Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, August 22, 2014


Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin mengecam Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung kemelut jawatan Menteri Besar Selangor dan mempertikai komitmen PAS dalam komponen Pakatan Rakyat (PR).

Ketika menyampaikan ucapan dasar di Kongres AMK PKR ke-10 di Shah Alam, Shamsul yang juga ahli parlimen Bukit Katil merujuk ketiadaan Hadi dalam mesyuarat pertama PR pada 23 Julai lalu yang bertujuan untuk membincangkan berkenaan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau mempersoalkan tindakan Hadi menghantar timbalannya, Mohamad Sabu untuk berbincang soal Khalid bersama Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan juga Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim di bangunan Parlimen.

“Sekiranya wakil yang dihantar, maka dia harus mempunyai autoriti untuk membuat keputusan.

“Menghantar wakil yang tidak dapat memberikan kata putus akan menggagalkan proses ini.

“Lebih parah sekiranya persetujuan yang dicapai disanggah oleh pemimpin utama parti yang tidak menghadiri mesyuarat,” katanya.

Shamsul yang baru memenangi jawatan Naib Presiden pada pemilihan partinya, turut membidas tindakan Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS (PP) Dr Zuhdi Marzuki yang mengeluarkan analisis senario untuk PAS keluar daripada PR.

“Pergantungan kepada penasihat-penasihat di balik tabir, di luar daripada proses mesyuarat bersama menyukarka lagi keadaan.

“Jika diteliti, krisis ini sebahagian besarnya berpunca daripada tiadanya komitmen kepada proses musyawarah dan disiplin untuk mematuhi keputusan yang dicapai,” katanya.

Bagaimanapun, beliau bersyukur krisis itu tidak berjaya memecah belahkan kesepakatan di dalam PR dengan PAS mempertegaskan komitmen mereka untuk bersama pakatan rakyat.

Ini merupakan kali kedua Shamsul menjadikan kongres sebagai pentas untuk mengecam rakan komponennya itu.

Untuk rekod, Kongres sebelum ini Shamsul turut mengecam Hadi berkaitan Pilihan Raya Umum (PRU). -bnbbc.my

0 comments:

Post a Comment