Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, August 19, 2014

No Comment

PEMAIN beregu negara, Koo Kien Keat bertekad memberi persembahan terbaik pada Kejohanan Badminton Dunia 2014 di Denmark bermula 25 Ogos ini.

Walaupun sudah lama tidak mengikuti latihan sejak meninggalkan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) pada Mac lalu, namun Kien Keat yakin beliau mampu memperagakan aksi terbaik sepanjang kejohanan tersebut.

“Sudah lama atau tidak, itu bukan masalah dan penghalang untuk saya mengusahakan pencapaian terbaik.

"Lagipun, saya tidak mahu memikirkan terlalu jauh kejohanan ini, yang penting saya dapat bermain dengan prestasi yang bagus... itu sudah cukup baik,” katanya ketika dihubungi.

Ketika ditanya adakah beliau tidak meletakkan sasaran pada kejohanan tersebut, Kien Keat berkata, sudah semestinya sebagai seorang pemain ada impian masing-masing.

Bagaimanapun katanya, dengan tahap kecergasan yang tidak berada dalam keadaan baik, beliau tidak mahu memberi tekanan kepada diri sendiri sebaliknya hanya menyasarkan memberikan aksi terbaik.

“Bagi saya, kemahuan untuk menang memang ada tetapi dari segi kemampuan pula, kalau dilihat secara fizikal saya memang tidak cergas.

“Saya akui ada sedikit jurang yang perlu dikejar untuk berganding semula dengan Tan Boon Heong terutama dari sudut kecergasan namun keserasian saya dengan dia (Boon Heong) takkan hilang.

“Saya sudah lama bergandingan dengannya, cuma sekarang ini bagi saya, keadaan fizikal saya kurang bagus… saya takut tidak capai prestasi sebelum ini,” katanya.

Kien Keat dan pasangan lamanya, Boon Heong layak secara merit pada Kejohanan Dunia kali ini dan mereka akan tampil selaku beregu pilihan ke-10.

Mereka mendapat bye pada pusingan pertama sebelum dijadualkan bertemu pasangan China, Li Junhui-Liu Yuchen atau Martin Campbell-Patrick Machugh dari Scotland pada pusingan kedua.

Namun, malang buat kem Malaysia kerana Kien Keat-Boon Heong diundi dalam laluan sama dengan satu lagi beregu negara, Goh V Shem-Lim Khim Wah dan mereka mungkin berentap pada pusingan ketiga.

Mengulas undian kejohanan itu, Kien Keat mengaku ia tidak mudah, tetapi akan berusaha sebaik mungkin untuk melakukan sesuatu yang luar biasa. - Sinar Harian

0 comments:

Post a Comment