Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Monday, August 18, 2014

No Comment

GEORGE TOWN – Seorang aktivis sosial mendakwa dipukul sekumpulan lelaki dipercayai anggota Pasukan Peronda Sukarela (PPS), yang ditubuhkan kerajaan DAP Pulau Pinang, dalam satu majlis makan malam di sebuah tokong Cina di Air Itam di sini malam tadi.

Lelaki berusia 51 tahun itu mendakwa tindakan sekumpulan lima lelaki terbabit adalah kerana tidak suka dengan segala kritikannya terhadap kerajaan negeri melalui laman sosial Facebook.

Akibat kejadian itu, lelaki yang juga seorang peniaga itu mendakwa mengalami lebam di mata dan sakit di belakang badan.

Berikutan itu, polis menahan dua lelaki berusia 30-an di sini kira-kira 3 petang ini bagi membantu siasatan kes itu, kata Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Mior Faridalathrash Wahid ketika dihubungi di sini hari ini.

Kedua-dua lelaki itu juga mempunyai kesan calar di kepala dan tangan, katanya sambil memberitahu siasatan lanjut dijalankan bagi mendapatkan fakta sebenar kejadian itu.

Beliau berkata polis menerima dua laporan berhubung kejadian itu iaitu daripada lelaki berkenaan dan daripada anggota PPS yang membuat laporan hari ini mendakwa dipukul oleh lelaki itu.

Mior Faridalathrash berkata dalam kejadian pukul 10.45 malam itu, peniaga lelaki berkenaan mendakwa diserang sekumpulan lelaki yang tidak dikenali menggunakan helmet serta ditumbuk dan ditendang.

“Kejadian itu dileraikan oleh orang ramai yang berada di majlis itu dan lima lelaki terbabit melarikan diri,” katanya.

Beliau berkata polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. – BERNAMA

0 comments:

Post a Comment