Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, August 19, 2014


Dari dulu lagi, telur dianggap sebagai sarapan yang tepat untuk memulakan hari. Selain dari kaya dengan nutrisi penting seperti protein, riboflavin dan selenium, telur juga mudah dimasak dengan pelbagai cara.

Sebuah kajian menyebut, pemakanan telur setiap hari dapat mengurangkan kada kolestrol. Ini kerana, kuning telur mempunyai kandungan lesitin yang boleh mengurangkan kadar kolestrol. Sebiji telur mungkin berisi 186 miligram kolestrol, tapi tidak perlu bimbang sekiranya memakannya dengan teratur.

Tapi, bagaimana cara untuk memakan telur supaya semua khasiatnya terjamin? Boldsky, sebuah portal memberita berkata, telur separuh masak adalah bentuk telur yang paling bagus untuk dimakan. Beberapa ahli kesihatan juga ada menyebut kuning telur yang separuh masuk memeliki manfaat kesihatan yang tinggi.

Walaupun begitu, pemakanan telur separuh masak tidak digalakkan kepada wanita hamil dan mereka-mereka yang memiliki kekebalan tubuh yang rendah kerana mereka memerlukan nutrisi yang lebih daripada itu.

American Heart Association mengulas, telur rebus memiliki 6,3 protein yang mendukung fungsi sistem kekebalan tubuh Anda. Tapi kandungan kolesterol dan lemaknya seiringkali menurunkan nilai gizinya. - SiakapKeli.com

0 comments:

Post a Comment