Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Monday, August 18, 2014

No Comment

Naib Presiden PKR, N Surendran dijangka didakwa atas tuduhan hasutan di mahkamah sesyen esok kerana komennya mengenai kes Liwat II membabitkan ketua umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua biro undang-undang parti itu, Latheefa Koya, berkata Surendran menerima panggilan dari seorang pegawai penyiasat polis, mengatakan bahawa waran tangkap telah dikeluarkan terhadapnya.

"Polis belum lagi mencatatkan sebarang kenyataan dari Surendran, tetapi dia dijadualkan akan didakwa," katanya kepada Malaysiakini petang ini.

Menurut Latheefa lagi, Surendran telah diminta untuk menyediakan wang untuk membayar jaminan dan menyediakan seorang penjamin.

Sementara itu Pengarah komunikasi PKR, Fahmi Fadzil, dalam satu kenyataan hari ini, berkata polis telah mengeluarkan waran tangkap terhadap Surendran.

Katanya, Surendran dijangka dihadapkan ke mahkamah Jalan Duta esok, jam 9 pagi di bawah Akta Hasutan kerana didakwa mengeluarkan kenyataan mengenai satu konspirasi politik terhadap Anwar yang didakwa melibatkan Datuk Seri Najib Razak.

Awal hari ini, Anwar dalam satu kenyataan akhbar, mendakwa bahawa campur tangan dalam rayuannya terhadap sabitan kes Liwat II dengan mengganggu Surendran. - Malaysiakini

0 comments:

Post a Comment