Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, August 15, 2014

No Comment

KUALA LUMPUR 14 Ogos - Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah diminta agar tidak mencampuri urusan pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Pakatan Rakyat (PR).

Sekretariat Badan Bukan Kerajaan (NGO) Teo Beng Hock Trust For Democracy, Faisal Mustaffa berkata, sebarang keputusan yang dibuat oleh kerajaan mengenai pemilihan pucuk pimpinan negeri itu tidak seharusnya menerima campurtangan dari Sultan Selangor.

"Kita mohon agar Sultan Selangor untuk tidak mencampuri urusan pentadbiran dan keputusan mengenai pemilihan pucuk pimpinan kerajaan  negeri," katanya pada sidang media 'Kembalikan Selangorku' A Black Ribbon Campaign di sini, hari ini.

Beliau yang juga Koordinator kempen tersebut turut mendesak agar Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim meletakkan jawatan selepas memberhentikan lima exco negeri itu.

"Kami terkejut dengan pemecatan lima orang exco negeri Selangor dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang dibuat oleh beliau (Khalid Ibrahim).

"Keputusan yang dibuat oleh Khalid Ibrahim itu tidak demokratik ia betul-betul menghina pengundi di Selangor," ujarnya.

Dalam pada itu Faisal turut berkempen agar semua pengundi memakai reben hitam dan ditampal disetiap banggunan kerajaan dan pusat khidmat kerajaan negeri sebagai tanda untuk mengembalikan kerajaan Selangor kepada PR.

Sumber: rakyatnews.my

0 comments:

Post a Comment