Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, August 19, 2014

No Comment

KUANTAN – Seorang pekerja asing berdepan saat getir selepas diacu sebilah pisau rambo ketika dalam perjalanan pulang ke asramanya selepas tamat waktu bekerja di pasar raya Nirwana di Batu 3 Jalan Gambang, dekat sini, kelmarin.

Ketika kejadian kira-kira jam 8 malam, Aftabudin, 42, berjalan seorang diri melalui Jalan Kurnia Jaya untuk membeli kad prabayar di sebuah kedai berdekatan.

Katanya, sebelum itu dia berjalan bersama seorang rakan sekerja yang dikenali sebagai Kazal tetapi mereka berpisah di pertengahan jalan kerana mahu membeli kad prabayar.

“Kira-kira 1 kilometer dari asrama, dua lelaki menunggang motosikal menarik dan mengacu pisau ke leher saya,” katanya.

Menurut Aftabudin, ketika itu dia panik dan tidak boleh bertindak seorang diri kerana memikirkan keselamatannya.

Katanya, dua lelaki itu dengan kasar memintanya mengeluarkan beg duit dan bertanyakan telefon bimbitnya.

“Saya hanya ada RM50 sahaja dan tidak membawa telefon bimbit. Mereka merampas beg duit dan wang tunai yang ada sebelum memecut motosikal,” katanya yang bimbang keselamatan rakan lain juga.

Katanya, kawasan itu sentiasa menjadi tumpuan pencuri kerana keadaan jalan sunyi terutama waktu malam tetapi ada pekerja pasar raya yang menggunakan laluan itu sebanyak enam kali sehari kerana berulang-alik pada waktu rehat dan keperluan lain.

“Kawasan itu memang selalu berlaku kejadian samun dan kami rasa sudah tidak selamat melalui jalan berkenaan kerana penjenayah berani menggunakan senjata,” katanya.

Sementara itu, Pengurus Cawangan pasar raya berkenaan, Tee Boon Hee berkata, pekerjanya sudah melaporkan kejadian itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan.

Boon Hee berharap polis mengambil tindakan kepada penjenayah dan kerap melakukan rondaan di lokasi itu kerana keadaan gelap pada waktu malam tetapi menjadi laluan kepada pekerjanya.

“Kami memang mengambil berat mengenai keselamatan pekerja di sini dan tidak mahu mereka menjadi mangsa peragut atau penjenayah.

“Kami percaya penjenayah itu memang menyasarkan pekerja pasar raya ini yang selalu berulang alik dari asrama ke tempat kerja,” katanya.

Katanya, sebelum ini, beliau pernah mendengar beberapa pekerja mengadu mengenai keadaan di kawasan itu dan sudah ramai yang menjadi mangsa tetapi penjenayah berjaya melepaskan diri. – Sinar Harian Online

0 comments:

Post a Comment