Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, August 22, 2014


MELAKA: Seorang ibu tunggal terpaksa tidur di dalam kereta Perodua Kancil selama dua minggu kerana tidak mampu membayar sewa rumah.

Siti Hajar Ismail, 35, yang mempunyai dua anak perempuan Siti Zubaidah Zubaidi, 8, dan Siti Zulaikah, 6, terpaksa menghadapi keadaan itu selepas kerjanya sebagai pembantu di sebuah kedai makan di Taman Merdeka di sini telah ditamatkan.

Sebelum ini, Siti Hajar berkata keluarganya tinggal di rumah sepupunya di Tanjung Minyak di sini sebelum mengambil keputusan untuk meninggalkan kerana dia tidak mahu membebankan saudara-maranya.

"Saya tidur di dalam kereta yang diletakkan di hadapan rumah kawan saya di Taman Merdeka dan mandi di rumah itu selepas saya letak anak-anak saya tinggal di rumah sepupu saya sekali lagi," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Pusat Melaka Barisan Nasional Perkhidmatan di sini Khamis.

Siti Hajar berkata dia juga tidak mampu untuk memperbaharui cukai jalan keretanya yang tamat Ogos lalu 8 tetapi terpaksa menggunakannya untuk mencari kerja dan bertemu anak-anaknya.



Akibatnya, dia tidak mampu untuk menghantar Siti Zubaidah, seorang murid di Sekolah Kebangsaan Parit Melana Durian Tunggal, Alor Gajah ke sekolah.

Sementara itu, Pengarah Pembela BN Melaka Amir Hamzah Aziz berkata penginapan sementara akan diatur untuk Siti Hajar dan anak perempuannya di asrama Pusat Majlis Agama Islam Melaka di sini.

"Mereka boleh mula tinggal di asrama hari ini (semalam) sementara Lembaga Perumahan Melaka mendapatkan sebuah rumah di Kampung Padang di sini untuk mereka tidak lama lagi," katanya.

Beliau berkata Siti Hajar juga akan diberi bantuan untuk memulakan perniagaan francais menjual roti di bawah program 1Azam untuk penjanaan pendapatan.

Orang ramai yang ingin membantu Siti Hajar boleh menyalurkan sumbangan mereka kepada nombor akaun CIMB bank di 014120020786524. - SiakapKeli.com

1 comments: