Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Monday, August 18, 2014

No Comment

TUMPAT – Pasukan Polis Marin (PPM) Pengkalan Kubor menumpaskan sindiket penyeludupan makanan sejuk beku daripada negara jiran di pangkalan haram Hasnah, Pengkalan Kubor di sini semalam.

Pegawai Pemerintah PPM Pengkalan Kubor Asisten Superitendan Mohd Nawi Yunus berkata serbuan yang dilakukan anggotanya pada pukul 8.10 malam itu hasil intipan pihaknya.

“Ketika serbuan dilakukan kelihatan dua orang lelaki sedang memunggah sesuatu dari bot berkenaan ke dalam sebuah kereta Proton Wira di pangkalan haram berkenaan.

“Namun, dua lelaki tersebut melarikan diri apabila menyedari kehadiran anggota PPM dengan menghilangkan diri ke dalam semak berhampiran,” katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini hari ini.

Mohd Nawi berkata hasil pemeriksaan yang dilakukan terhadap kereta itu mendapati pelbagai jenis sosej dengan jumlah berat 280 kilogram, 10 kilogram pencicah, 20 kilogram serbuk roti, 10 kilogram tepung goreng dan 24 paket ayam beku yang setiap satunya seberat dua kilogram.

Katanya kesemua barang yang dirampas bernilai lebih RM8,000 diserahkan kepada Jabatan Perkhidmatan Kuarantin dan Pemeriksaan Malaysia (MAQIS) untuk disiasat di bawah Akta Makanan 1983. – BERNAMA

0 comments:

Post a Comment