Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, August 27, 2014

No Comment

KUALA LUMPUR 27 Ogos - Naib Presiden PKR Rafizi Ramli akan dipanggil polis hari ini dalam siasatan di bawah Akta Hasutan berikutan kenyataan yang disiarkan menerusi The Edge Malaysia bertajuk 'Will Rafizi Quit If Selangor Is Not Toppled?".

Perkara itu turut disahkan Pengarah Guaman PKR, Latheefa Koya dengan berkata Rafizi telah dipanggil untuk hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang, 3 petang ini.

“Beliau akan disiasat berhubung temubualnya mengenai isu Selangor, dan selepas ini berkemungkinan besar Rafizi akan didakwa di bawah Akta Hasutan.

“Bukan Rafizi sahaja, malah hari ini Khalid Samad juga didakwa di bawah akta yang sama," katanya yang dipetik KeadilanDaily.

Jelasnya, petang ini Rafizi akan ditemani peguam Lawyers for Liberty (LFL) Eric Paulsen.

Sementara itu, turut dipanggil bagi siasatan di bawah Akta Hasutan ialah N Surendran yang membuat kenyataan mendakwa pertuduhan liwat-2 Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan konspirasi politik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Di Ipoh, ADUN Seri Delima (DAP) RSN Rayer juga didakwa di Mahkamah Sesyen George Town di bawah akta sama ekoran membuat dua kenyataan berbaur hasutan dengan menyebut 'UMNO Celaka' ketika persidangan DUN negeri dan ketika kempen PRK Bukit Gelugor, Mei lalu.- RakyatNews.my

0 comments:

Post a Comment