Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, August 13, 2014


9 Ogos lalu, orang ramai dikejutkan dengan satu kejadian di medan selera Kompleks Pertama, Kuala Lumpur dimana seorang pekerja disitu melecur teruk setelah disimbah dengan minyak panas oleh seorang kutu rayau.

Menurut tuan kedai ia berpunca apabila wanita itu memberi nasihat supaya lelaki itu mencari pekerjaan setelah diberi makanan. Dipercayai lelaki itu sering meminta makanan di kedai tersebut.

“Maaf pd semua yg tidak tahu cerita sebenar.perempuan ni pekerja saya (sofia) warga indonesia tetapi telah memiliki ic merah atau penduduk tetap.si pelaku itu rakyat malaysia yg tidak berkerja senang cerita seorg penagih dadah atau mat gian.memang si pelaku atau mat gian tu ada minta makanan,si sofia telah bg sedikit makanan pd mat gian tu.kemudian dia dtg lg minta makanan dan si sofia telah bg sedikit buah rambutan pada mat gian tu.tetapi si sofia itu ada menegur mat gian itu dgn cara yg baik.ni perkataan yg keluar dr mulut sofia " ko ni badan tegap & sihat carilah kerja"?setelah ditegur mat gian itu tidak berpuas hati dgn teguran itu.selepas lama memerhatikn si sofia,pelaku bertindak mengambil mangkuk kat dalan kfc dan terus pergi kearah kuali dan menyimbah sofia.nasib baik sofia nmpak pergerakan mat gian tu sempatlh beliau mengelak dan lari keluar dr kedai.mat gian tu masih tidak puas hati lg dan mengambil sekali lg minyak didalam kuali lalu mengejar mangsa.sofia terjatuh selang beberapa kedai kerana kasut beliau licin.disitulah mat gian tu menyimbah kearah belakang badan,tengkuk dan tangan sofia.saya telah pon melawat beliau dihospital dan bertanya tentang kejadian yg menimpa beliau.alhamdulilah luka atau kesan simbahan tu tidaklah hampir 99%,yg luka hanya ditengkuk,belakang badan dan ditangan sedikit.lebih kurang 20% lah.mat gian tu pon telah ditangkap semasa kejadian.terima kasih kepada yg telah menolong menangkap mat gian atau penagih dadah tu.sekarang tengah tunggu proses pihak makamah untuk menjatuhkan hukuman.tq sekali lg saya ucapkan kepada yg mendoakan kesihatan sofia.semoga sofia segera pulih.amin....” - Kata tuan kedai tersebut pada ruangan komen di Facebook SiakapKeli.

Seorang pemilik akaun Facebook telah memuat naik satu video rakaman yang menunjukkan keadaan mangsa setelah disimbah.


Apa masalah kutu rayau tu yang tak pasal-pasal pergi simbah minyak. Kalau ya pun marah, tak payah la sampai nak main-main minyak panas. - SiakapKeli.com

0 comments:

Post a Comment