Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, August 12, 2014

Sejak timbul isu ingin menaikkan kadar VEP kepada rakyat Singapura, pelbagai suara mula kedengaran.

Satu akaun Facebook milik seorang rakyat Singapura yang menggunakan nama Sean Pual menyeru rakyat negara itu untuk berhenti daripada memasuki Johor kerana melihat kesan tindakan itu nanti.


“Kebiasaan warga Singapura akan membeli-belah, bercuti di sini tetapi kalau ada VEP di Malaysia dan kenaikan kadar itu oleh kerajaan Singapura mungkin ia tidak berbaloi untuk terus menetap dan datang ke sini (Johor).

“Kiraan kewangan sama seperti berbelanja di Singapura malah ia lebih menjimatkan dari segi masa dan belian minyak akibat kesesakan di pintu masuk,” katanya.

Berkenaan caj VEP Singapura, kerajaan republik itu telah pun menaikkan kadar daripada RM54.10 sehari kepada RM90 sehari kepada kenderaan bernombor pendaftaran Malaysia yang ingin masuk ke negara itu, - SiakapKeli.com


7 comments:

  1. Singapore kasi naik tol kita tak bising sama kuat macam mereka bising bila kita nak naik tol jugak. Boikot la, alang2 boikot masuk Malaysia, boikot la sekali air etc

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Yeay, if tak berbaloi, takyah masuk la johor ye singapura. Dtg tak dijemput, pergi memang dialu-alukan...then maybe our economy kat jb boleh normal balik. Rumah kat singapura pun tengah turun harga. Apa lagi singaporeans, stay put la!

    ReplyDelete
  4. tak kisah la.. harga naik ke tak... bergitu juga org johor, jgn dtg kerja kat sg... buat semak aje kat sg... tsk tsk tsk.

    ReplyDelete
  5. Sean Paul tu orang Singapore ke bukan? Macam sengaja jek nak laga2 kan..

    ReplyDelete
  6. Majikan disingapore yg nakkan Org malaysia berkerja disingapore, malaysia mempunyai ramai tenaga kerja mahir dan juga disebabkan bayaran ke pekerja malaysia murah...itu pasal diorg nakkan pekerja malaysia...takde malaysia takde singapore...hehe...fakta bukan auta...

    ReplyDelete
  7. Apa nak gaduh2.....baik S'pore atau pun Malaysia......sama2 kiter mencari rezki yg halal....Kiter doakan jer agar kedua2 pihak (kerajaan) mengambil keputusan yg positif agar dapat merengankan beban rakyat sederhana seperti kiter semua ini.....Ibaratkan tangan kiri...s'pore....tangan kanan Malaysia.....:)

    ReplyDelete