Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, August 19, 2014

No Comment

NEW YORK – Seorang remaja kulit hitam yang tidak bersenjata mati ditembak oleh seorang pegawai polis sekurang-kurangnya enam kali termasuk dua kali pada kepala di Missouri.

Akhbar New York Times melaporkan bahawa bedah siasat yang dilakukan oleh seorang bekas ketua perubatan Bandar New York, Dr. Michael Baden mendapati satu butir peluru menembusi ke dalam tengkorak remaja itu, Michael Brown.

Menurut Baden, kemungkinan kematian remaja berusia 18 tahun itu pada 9 Ogos lalu disebabkan peluru terakhir.

Kematian remaja itu mendorong tunjuk perasaan sejak seminggu lalu bagi membantah tindakan polis menembak mati remaja tersebut di pinggir bandar raya St. Louis, Ferguson.

Seorang pegawai polis berkata, wujud sedikit pertelingkahan antara Brown dan pegawai polis itu sehingga mencetuskan pergaduhan di mana pegawai polis cedera, manakala Brown ditembak.

Sementara itu, beberapa saksi berkata, remaja tersebut telah mengangkat kedua-dua tangannya ke atas apabila pegawai polis itu melepaskan beberapa das tembakan.

Baden memberitahu kepada akhbar itu, Brown turut ditembak empat kali di lengan kanan dan kesemua peluru itu ditembak dari arah hadapan.

Bagaimanapun, akhbar berkenaan berkata, peluru itu tidak kelihatan datang dari jarak dekat kerana tiada sebarang serbuk bedilan kelihatan pada badannya.

Beberapa peluru keluar dan masuk beberapa kali dari tubuh Brown termasuk satu peluru menyebabkan sekurang-kurangnya lima kecederaan.

Tembakan itu menyebabkan mata kanannya hancur kerana menembusi wajahnya selain turut terkena rahang dan kemudian memasuki ke bahagian tulang lehernya.

Dalam pada itu, dua tembakan terakhir di kepalanya menyebabkan dia mati, lapor akhbar tersebut.

Baden memberitahu, walaupun Brown dibawa ke hospital dengan segera, dia tidak mungkin akan selamat.

Berikutan tunjuk perasaan bersifat perkauman daripada golongan kulit hitam yang semakin memuncak, pihak berkuasa telah mewujudkan perintah berkurung sejak Ahad lalu bermula tengah malam hingga pukul 5 pagi. – AP

0 comments:

Post a Comment