Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Monday, August 18, 2014

No Comment

“Kami sedang berbincang dengan beberapa hotel untuk menyediakan perkhidmatan itu, dan seperti sebelum ini, kami akan bermula dengan sebuah hotel dan akan meluaskannya kepada semua rangkaian hotel di bawah kumpulan,” kata Naib Presiden Eksekutif SME TM, Azizi A Hadi selepas memeterai perjanjian kerjasama dengan Accor Hotels di sini hari ini.

Azizi berkata hingga kini, ada 40 buah hotel menggunakan HES, yang menawarkan pakej maklumat dan hiburan, penyelesaian jalur lebar dalam bangunan, perkhidmatan IPTV TM, HyppTV dan perkhidmatan pusat panggilan, disokong oleh hubungan rangkaian jalur lebar berkelajuan tinggi.

Mengenai perjanjian kerjasama itu, TM dijangka menyediakan perkhidmatan itu untuk 10 buah hotel di bawah Accor Hotels di Malaysia.

Perkongsian itu turut menumpukan kepada kerjasama manfaat bersama perkhidmatan dan produk, program kesetiaan, kerjasama korporat, pemasaran dan promosi bersama, serta faedah tambahan untuk pekerja kedua-dua pihak.

“Avangio Hotel di Kota Kinabalu merupakan projek perintis bagi TM dan Accor dan kami berminat untuk meneruskan kerjasama itu berikutan tiada tempoh masa yang spesifik bagi kerjasama itu.

“Kami melihat kerjasama itu sebagai bermanfaat untuk kedua-dua pihak dan perkongsian itu akan berkembang,” kata Azizi.

Mengulas mengenai faedah monetari, beliau berkata kerjasama itu masih di peringkat awal dan kumpulan komunikasi dan maklumat bersepadu yang utama itu perlu mengkaji semula kadar langganan untuk menentukan kesan kepada kumpulan.

Sementara itu, Ketua Pegawai Operasi Accor Malaysia, Indonesia dan Singapura Gerard Guillouet berkata kumpulan itu dijangka mengendalikan 20 hotel di Malaysia menjelang 2016.

“Kami sudah membuka sembilan buah hotel setakat ini, dan 16 buah hotel lagi masih dalam pembinaan,” katanya.

Ditanya mengenai jumlah pelaburan, Guillouet berkata kumpulan itu bertindak sebagai pengendali hotel dan tidak terlibat dalam pelaburan hartanah.

“Kami hanya terlibat dalam platform web, yang menawarkan pengalaman yang lebih baik kepada pelanggan berikutan ia boleh didapati dalam 18 bahasa.

“Bagi pelaburan hartanah, ia dikendalikan oleh rakan kongsi tempatan,” katanya sambil menambah kumpulan itu turut berminat untuk meneroka Johor sebagai lokasi hotel yang berpotensi.- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment