Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, September 13, 2014



Haii..dah besar-besar pun nak orang temankan tidur jugak ke? Lelaki pulak tu...

Entah la apa yang adik ni fikirkan. Kalau dilihat pada statusnya, dia mengaku yang lelaki tu abang angkat dia. Dah nama abang angkat, mana boleh tidur sekali dik.

Lepas tu, dia juga tulis "mama yang sporting". Kalau betul la mama adik tak kisah tentang perkara ini, elok la dua-dua ni pergi masjid, belajar agama balik ataupun kahwin terus.

Kalau ada saudara mara yang kenal adik ni, tolong la yer nasihat sikit. Nak suruh ibu bapa nasihatkan, 2x5 je.

Bagaimanapun inilah dia trend remaja kita sekarang. Entah dari mana asalnya timbul trend-trend yang tidak sihat seperti ini. trend adik angkat, abang angkat, dan kakak angkat sebenarnya sudah lama wujud dalam masyarat kita yang mana kalau dilihat sangatlah tidak relevan.

Ramai diantara remaja-remaja kita seakan-akan menggunakan perkataan tersebut untuk merasakan lebih mesra tanpa menghiraukan batas-batas pergaulan.

Jika kita perhatikan ia ibarat satu taktik untuk seorang individu tersebut untuk lebih mesra dengan lebih seorang selain dari kekasih mereka. Walhal pergaulan antara individu dengan pasangannya selagi belum sah kahwin adalah juga terbatas. ─ SiakapKeli.com

29 comments:

  1. Yg laki LUCKY, yg pmpn RUGI,
    Teenager now's day!!

    ReplyDelete
  2. biar lah...kubur dorg,dorg yang tanggung...kubur kote,kite yang tanggung...so jgn la sibok sgt pasal org....jgn sampai sebab mulut yang mengata dosa dorg kite yang tanggung..nk tanggung dosa org? kite nie sendiri tk sempurna...lihat diri sendiri baru bole tgk org.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaahh! sedapnya mulut bicara macam dah mati nnti nak ke kubur bergolek sendiri. Sedangkan nabi risau dengan umatnya, nie kita saudara sendiri, hina, tak sure nnt mati ke neraka ke syurga. Aku tk stuju dengan hebahan aib org, tapi aku juga tk setuju dengn manusia yg fikir "kubur masing2, dosa msing2".
      u know what? dosa bukan "masing2"
      ayah , abg, adik lelaki (buat wanita) semua tnggung dosa tau tak? kalau tk mmpu tegur dengan perbuatan, tegur dengan lidah, kalau tk mmpu juga tegur dengan hati. jangan fikiran cetek sangat.

      Delete
    2. perghhh ada lg makhluk yg ska gna 'kubur masing2'.....

      xleh pkai ayat 'kubur dorg, dorg yang tanggung'...bila dh mati cmne nk korek kbur sndiri????.nsib kita msa dpn kita xtau...mau jd cm mh17 tak ke nk kna solat jenazah n kebumi bagi....kalo dah asa jd cm malaikat xpa la jgk...xpyh ssah org lain nak urus jnazah... tau x sorang buat dosa abeh 1 kawasan kna balasan...akai xda ka???

      Delete
    3. tgk kt profile dah taw perangai ko mcmana, mcm najis....mmg kubur masing² tp ko taw tak bila dah kat dalam kubur tu seksaannya 10 kali ganda dari kesakitan yg ko rasa kat dalam dunia...sedangkan tercucuk duri pun ko dh menggelabah inikan pulak dalam kubur.

      Delete
    4. kubur masing2, tapi ko mati nanti ko gali sendiri kubur ko ker? ko kapan sendri badan ko ker? ko smygkan diri ko sndri ke? tak kan?

      Delete
    5. azab kubur tu pedih dik... mmg sekarang boleh cakap macam2.. tuhan bagi ko peluang hidup lapang je kat dunia ni... ko tunggu lah bila dah sempit.... azab Allah tu benar.....zina tu haram! bawak2 la taubat!!

      Delete
    6. hoi nanty ganggu kubur org sebelah la pandai!!!!!

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Haha padan muka fitri mohd nor xpasalII kena bash.. kerana mulut badan binasa.. lain kali pikir dulu sebelum cakap.. kita ni bukannya sempurna sangat so kena ada sifat tegur menegur bukannya biarkan sedara seislam kita hanyut macam to.. memang kubur lainII tapi nanti mati allah soal kita tau sebab ap kita sebagai sedara seislam dia tak tegur dia.. harap awak boleh terima teguran ni fitri

      Delete
    9. Sbb dia sendiri pn amalkn kerja songsang ni, sekagi kita seagama kita ada tanggunjawab mengingatkn dan menegur dgn cara apa sklipun, takmpernah baca quran dan x pernah faham maksud ayat2nya mcm ni la jahilnya smpi kata kubur masing2. Baca ni wahai fitri yg jahilSesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati dengan kebenaran dan nasihat menasihati dengan kesabaran.” [Al ‘Ashr 2-3]
      Stakat tahu brksta2 nista saja x thu aoa tanggunjwb dia sbg mnusia baik awk jdi anjing

      Delete
    10. dia ni budak singapaore.. mau tau la kan kalo mulut cam longkang.. buang karan ja dok kata kt dia.. melayu sana belum tentu muslim.. badan pon brtatu

      Delete
    11. apo bangang ko nyer statement ni bai...jahil ko ni xleh tunjuk...diam2 suda..kakakakka

      Delete
  3. Tak bole kata kubur masing-masing... Mcm takbur namanya... Lain lah kalau mati nanti bole mandi sendiri... Sembahyang kan diri sendiri, korek lubang kubur sendiri, tanamkan diri sendiri dan talkin diri sendiri...
    Kita ni org islam yg nampak terang2 salah... Wajib tegur... Kalau tak satu masyarakat berdosa... Kalau Allah turunkan bala... Bukan dia je kena... Org yg tak bersalah pun kena...

    ReplyDelete
  4. Berdiam diri daripada mencegah pekara maksiat jika mampu juga adalah maksiat. Maka jangan berkata wahai fitry jika kamu jahil...

    ReplyDelete
  5. Cakap xpk otak.mmg kbur msg2 tp sblm msuk kbur tu org len gk yg akn tlg kapankn mndikn.pk dlu sblm ckp.dunia akhir zaman.da xle beza dosa pahala.nauzubillah..

    ReplyDelete
  6. Hanya org yg jahil dan akal yg cetek saja yg yg akan berkata"kubur masing2" renung2kn lah

    ReplyDelete
  7. Paling bgs.jgn post gmr mcm ni kat
    Fb..kalau post n biar org awam baca..bukannya ada jln penyelesaian..sbb mrk ni pun sama manusia n ada pelaran n didikan....n tau jg hukum agama...tp sengaja buat.....so...org lain cuma dpt beri nasihat...tp kita sendiri yg buat kputusan utk berubsh,,,jgn tungun dah bertimbun penyesalan br nak berubah.....tp kalau x fhm2 erti hukum agama..buatlah perkara haram ni....truskan....kalau rasa nak jadi pelakon terhebat bertaraf dunia....

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Rosak2.dunie akhir zaman.xboleh bezekan abg angkat dn abg kandung.xboleh beze kan halal dn haram.kesian kurang didikan agama islam dari mak ayah dn kuage.kite berdoa agar die insaf dn taubat.

    ReplyDelete
  10. belum apa2 dah bukak baju. Memang aku pandang serong betul kat mamat ni

    ReplyDelete
  11. sbb ko pn brsentuhan bkn mahram tanpa rasa x berdosa..sbb tu ko backup die

    ReplyDelete
  12. Kalau dah bodoh...hodoh mmg xkemana

    ReplyDelete
  13. Haha padan muka fitri mohd nor xpasalII kena bash.. kerana mulut badan binasa.. lain kali pikir dulu sebelum cakap.. kita ni bukannya sempurna sangat so kena ada sifat tegur menegur bukannya biarkan sedara seislam kita hanyut macam to.. memang kubur lainII tapi nanti mati allah soal kita tau sebab ap kita sebagai sedara seislam dia tak tegur dia.. harap awak boleh terima teguran ni fitri

    ReplyDelete
  14. Assalam..ingin menjadi pengedar kosmetik??ingin memiliki jenama kosmetik sendiri??layari laman blog saya untuk keterangan lanjut..

    http://kosmetikibuputih.blogspot.com/

    FB :: https://www.facebook.com/pages/Ibu-putih-kolagen/771880072850633?ref=hl

    ReplyDelete