Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, September 9, 2014

8 comments


Kuala Lumpur : SSeorang penyelia tapak pembinaan dipenjara setahun oleh Mahkamah Sesyen di sini, hari ini selepas mengaku bersalah atas tuduhan membuat komen menghina Nabi Muhammad SAW dan Islam menggunakan Facebook, Jun lalu.

Tertuduh, Chow Mun Fai, 37, yang juga menamakan nama ‘Chow Jack’ membuat pengakuan itu apabila pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Azman Mustapha.

Chow dilihat menangis di dalam kandang tertuduh selepas mahkamah menjatuhkan hukuman.

Mengikut pertuduhan, dia didakwa menggunakan perkhidmatan aplikasi internet iaitu Facebook dan menghantar komen bersifat jelik di https://www.facebook.com/cpm/chow.jack.982 (yang telah dipadam) dengan niat menyakitkan orang lain.


Chow didakwa melakukan perbuatan itu di Pentas Seni Kuala Lumpur, Sentul Park, di sini, pada jam 10.30 pagi 12 Jun lalu.

Pendakwaan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (Akta 588) yang membawa hukuman denda maksimum RM50,000 atau penjara maksimum setahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

8 comments:

  1. Saya lebih suka keamanan berdasarkan sayang berbanding berdasarkan perasaan takut. Memang dia salah tapi setahun macam agak teruk. Nabi Muhammad (s.a.w.) kena hina dengan yahudi buta pun dia tetap bagi makan. wallahu a'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha... setahu nampak terok.
      Cuba kes ini terjadi kat Pakistan atau Afganistan tengok apa jadi kat dia.
      Kerana pulut santan binasa
      Kerana mulut badan binasa..

      Terlajak perahu boleh diundur
      Terlajak kata terima padahnye

      Harap lepas hukuman dia tamat dia boleh pergi melancung kat Pakistan dan minta simpati kat sana bahawa dia telah mengina nabi umat Islam dan tentu dia sangat dikasihani nanti kat sana hahaha..

      Delete
    2. Cerita Nabi bagi makan kepada yahudi buta itu adalah palsu..tiada riwayat/hadis yang sahih berkaitan cerita itu..harap maklum :-)

      Delete
  2. Hukum ja ini cina bangsat, kimmak, dh la makan babi hutan, perangai mulut cam setan loNgKang..kasi masuk lokap trus kepenjara "kerana mulut badan binasa "... nnty biar puak2, Melayu islam penjara kasi pukul ini org... padan muka, biar ada akai kit.. hormatlah agama manusia lain sama... puihh la Cina malaun..

    ReplyDelete
  3. Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk mengatasi kebutuhan keuangan Anda? kami menawarkan pinjaman mulai dari 5,000.00 ke 250.000.000,00 Max, kita dapat diandalkan, efisien, cepat dan dinamis, tidak ada pemeriksaan kredit dan menawarkan 100% dijamin utang luar negeri selama seluruh periode sini. Kami juga mengeluarkan pinjaman dalam euro, sterling dan dolar nilai tukar pada semua pinjaman adalah 2% jika Anda tertarik kembali ke kami Via baileymoorefinance@gmail.com dengan informasi berikut: Nama Anda: Negara: Kota: Alamat: Nomor dibutuhkan: durasi waktu: Umur: Jenis Kelamin: Pekerjaan: Telepon no: Terima kasih. Mr.Moore

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete