Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, September 4, 2014

Lan Kristal (kanan) menuntut agar Amy Grand memulangkan wangnya segera jika tidak mahu berdepan dengan tindakan undang-undang.

PETALING JAYA: Bekas penyanyi kumpulan Grand iaitu Amy mengaku salah dan  berjanji untuk menjelaskan segala hutang-hutangnya kepada individu terlibat secara berperingkat.

Amy atau nama sebenarnya Zuraimi Remeng yang popular pada awal tahun 2000 berkata, dia tidak berniat untuk menipu sesiapa dan memohon maaf terhadap kesilapannya itu.

“Dengan rendah diri saya ingin memohon ampun dan maaf kepada kawan-kawan saya di FB (Facebook), kenalan dan saudara-mara. Terutama sekali ahli keluarga saya, sekiranya tanpa sengaja saya telah mendatangkan kesan buruk terhadap kamu semua.

“Dengan nama Allah saya tidak menafikan bahawa saya ada membuat kesalahan tetapi tidak berniat menipu, kerana sebab musabab yang tidak dapat saya jelaskan,” katanya dalam posting Facebook miliknya yang dicatatkan kira-kira pukul 9.30 malam Rabu.



Terdahulu pada Isnin lalu mStar Online melaporkan luahan hati penyanyi  Kristal iaitu Razlan yang kecewa apabila bekas vokalis kumpulan muzik yang juga pengurus acara telah melarikan wang persembahan pentasnya berjumlah ribuan ringgit.

Razlan atau lebih dikenali sebagai Lan turut memuat naik gambar penyanyi berkenaan di laman Instagram miliknya pada 31 Ogos lalu dengan memberi amaran untuk mengambil tindakan jika indivdiu itu gagal mengembalikan wang berkenaan.

Lan dijemput menjayakan acara karaoke Merdeka Contest di Plaza Pelangi, Johor pada 24 Ogos lalu yang turut dikendalikan oleh bekas vokalis tersebut.

Dalam pada itu Amy turut berasa terhina dengan apa yang telah berlaku kerana pendedahan berkenaan mengaibkannya, menutup periuk nasi serta merosakkan hubungan kekeluargaan.


Malah katanya, ia juga memberi kesan kepada isteri dan anak-anaknya yang turut menerima tempias berkenaan.

"Saya harap kepada yg tidak berkenaan tu janganlah menambah minyak di dalam api, kerana ia belum berlaku pada diri kamu.

“Walau apa pun saya manusia biasa dan akan laksanakan tanggungjawab saya sebagai manusia untuk membayar semula hutang piutang itu selagi ada nafas ini tetapi berilah saya masa,” tulisnya dalam FB miliknya.

Sementara itu Lan dalam satu mesej WhatsApp yang dikirimkan kepada mStar Online pada malam Rabu tidak lagi mempercayai kata-kata bekas anggota kumpulan Grand itu.

Ujar Lan, individu itu gemar menggunakan ayat-ayat manis untuk memperdayakan orang.

"Saya akan selesaikan perkara ini mengikut lunas undang-undang. Saya sudah menyampah dengan kata-katanya. Sebelum (saya) tau pasal dia kaki penipu, bolelah terima kata-katanya tetapi bila dah kena (tipu), sorry la,” tegas Lan. - mStar

0 comments:

Post a Comment