Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, September 12, 2014

No Comment

PASIR PUTEH – Kerajaan bercadang menubuhkan pasukan relawan laut bagi membantu Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM membanteras nelayan asing daripada menangkap ikan di perairan negara.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim berkata pasukan relawan laut itu bakal dianggotai anak nelayan dan akan menjalani latihan serta diberikan elaun khas.

“Penubuhan pasukan itu akan disegerakan kerana ancaman nelayan asing semakin serius apabila terdapat nelayan tempatan diancam dengan senjata merbahaya sebaik menghampiri bot mereka sehingga menakutkan nelayan untuk turun ke laut,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan dialog dengan nelayan Kelantan di pejabat APMM di Tok Bali di sini, semalam.

Shahidan berkata kegiatan nelayan asing tersebut mengancam pendapatan nelayan tempatan termasuk mereka merosakkan unjang.

Turut hadir Ketua Pengarah APMM, Laksamana Maritim Datuk Mohd Amdan Kurish dan 50 nelayan dari daerah Tumpat, Kota Baharu, Bachok dan Pasir Puteh. – BERNAMA

0 comments:

Post a Comment