Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, September 23, 2014

No Comment

ALGIERS – Sebuah kumpulan Algeria berkaitan pergerakan jhad Negara Islam (IS) mendakwa menculik seorang warga Perancis dan mengugut untuk membunuhnya dalam tempoh 24 jam kecuali Paris menghentikan serangan udara terhadap IS di Iraq.

Kumpulan itu Jund al-Khilifa (Askar Pemerintahan Khalifah) mengepos video menunjukkan tebusan berambut putih dan berkacamata, Herve Pierre Gourdel, duduk di atas tanah dikawal dua lelaki menutup muka yang memegang raifel Kalashnikov.

Gambar itu disahkan sebagai benar oleh kerajaan Perancis, dan diedarkan selepas IS mengeluarkan kenyataan menggesa Muslim supaya membunuh orang Barat di mana negara mereka menyertai kempen untuk berperang dengan kumpulan jihad.

Dalam kenyataan yang diposkan menerusi online, jurucakap IS Abu Mohamed al-Adnani berkata Muslim patut mencari dan membunuh orang Barat di mana negara mereka menyertai pakatan berkenaan, terutama rakyat Amerika dan Perancis.

Perancis berusaha untuk meredakan kebimbangan rakyatnya menerusi kenyataan Menteri Dalam Negeri Bernard Cazeneuve.

Katanya: “Perancis tidak gentar…Perancis bersedia bertindak balas terhadap ancaman itu.”

Jund al-Khilifa, yang berikrar akan patuh pada IS, meningkatkan tekanan ke atas Paris dengan mengancam untuk membunuh tebusan berkenaan, Gourdel, dalam tempoh sehari. – AFP

0 comments:

Post a Comment