Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, September 9, 2014

No Comment
Asisten Komisioner Abdul Aziz Salleh


KUANTAN, 8 Sept (Bernama) -- Mayat dua daripada tiga pekerja warga asing yang dikhuatiri tertimbus dalam runtuhan batu di sebuah kuari dekat Felda Bukit Sagu di sini, ditemui Isnin malam.

Menurut jurucakap Jabatan Pertahanan Awam (JPAM), mangsa pertama seorang warga Indonesia, Rudi Hartono, 30, ditemui pukul 7.00 malam manakala mangsa kedua seorang warga Myanmar, Tang Yang Siew, 25, ditemui pada 9.20 malam.

Tinjauan Bernama mendapati sehingga pukul 11.00 malam, operasi mencari dan menyelamat mangsa ketiga seorang warga Indonesia, Cecep Rubiyanto, 22, masih dijalankan.

Difahamkan, ketika kejadian pukul 5.00 petang tadi, dua pekerja berada di atas bukit pada ketinggian kira-kira 50 meter dan mereka dalam perjalanan turun selepas melakukan tugasan masing-masing.

Bagaimanapun, seorang pekerja kuari yang enggan dikenali, berkata mereka berpatah balik dan naik semula ke atas bukit itu kerana tertinggal barang.

"Secara tiba-tiba berlaku runtuhan menyebabkan mangsa tertimbus. Rudi, yang memandu jentera pengorek, berada di bawah bukit cuba menyelamatkan diri dengan terjun dari jentera berkenaan namun gagal, dan dia turut tertimbus," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

Mayat Rudi bagaimanapun berjaya dikeluarkan hampir dua jam kemudian.

Operasi mencari dan menyelamat baki dua mangsa selepas itu mengalami kesukaran berikutan keadaan gelap.

Usaha berterusan pasukan mencari dan menyelamat membuahkan hasil apabila mayat Tang berjaya ditemui dua jam setengah selepas mayat pertama ditemui.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuantan Asisten Komisioner Abdul Aziz Salleh berkata pasukan penyelamat giat mencari mangsa ketiga dan siasatan masih dijalankan bagi mengenal pasti punca sebenar kejadian. - BERNAMA

0 comments:

Post a Comment