Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Sunday, September 14, 2014

No Comment

Penerbangan MH198 dari KLIA ke Hyderabad, India terpaksa berpatah balik selepas pesawat berkenaan mengalami masalah teknikal dan bahan api terbakar ketika berlepas.

Berita itu turut disahkan menerusi Flightradar24 dimana pesawat MAS MH198 telah melakukan pendaratan cemas susulan bahan api terbakar ketika berlepas dari KLIA.

Untuk info terkini, pesawat MH198 yang berlepas pada pukul 10.20 malam (13 September 2014) dari KLIA-Hyderadan telah selamat melakukan pendaratan cemas di KLIA Sepang pada pukul 2.01 pagi waktu Malaysia. Tiada kemalangan jiwa dilaporkan berhubung insiden tersebut.



Pesawat Boeing 737 itu mendarat di KLIA pada 2.01 pagi tadi tanpa sebarang insiden.

Menurut kenyataan MAS pagi ini, kerosakan itu tidak memberi kesan kepada pesawat atau penumpang tetapi sebagai langkah berjaga-jaga, kapten penerbangan mengambil keputusan untuk berpatah balik.



"Sejurus tiba, penumpang dan kru keluar dengan selamat dan diberi penginapan di hotel berhampiran," menurut kenyataan itu.

Penerbangan MH198 sudah dijadualkan semula sebagai MH198D dan akan berlepas pada 12 tengah hari nanti dan dijangka tiba di Hyderabad pada 1.35 petang waktu tempatan.

"Malaysia Airlines kesal dengan gangguan terhadap rancangan perjalanan penumpang tetapi keselamatan penumpang adalah keutamaan syarikat," menurut kenyataan itu.

Sumber: Melvister.com / BH Online

0 comments:

Post a Comment