Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Sunday, September 7, 2014

One Comment
ANTARA jawapan pelajar yang menjadi ‘viral’di laman sosial.

Kuala Lumpur: Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) mengutuk tindakan penyebaran kertas jawapan soalan murid sekolah rendah yang dijadikan bahan jenaka sehingga ia menjadi ‘viral’ yang dipercayai dilakukan segelintir guru sekolah rendah di negara ini.

Presidennya Hashim Adnan berkata, tindakan itu bukan saja melanggar etika profesion perguruan, malah lebih buruk mengikis perasaan hormat terhadap guru berkenaan apabila tindakannya diketahui murid yang menjadi ‘mangsa’ guru terbabit.

“Kebelakangan ini, saya menerima banyak gambar seperti itu yang menjadi ‘viral’ melalui pelbagai aplikasi sosial terutama WhatsApp dan saya percaya gambar itu dirakam dan disebarkan guru yang menyemak soalan murid berkenaan.

“Guru tidak sepatutnya merakamkan gambar soalan dan jawapan menggunakan telefon bimbit dan berkongsi dengan rakan sebagai bahan jenaka kerana ia mungkin boleh mendatangkan kesan buruk kepada murid terbabit.

“Bayangkan jika perkara ini berlarutan, pasti lama-kelamaan murid akan hilang perasaan hormat kepada guru yang mengaibkannya di seluruh dunia,” katanya ketika dihubungi, di sini semalam. ─ myMetro online

1 comments:

  1. Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk mengatasi kebutuhan keuangan Anda? kami menawarkan pinjaman mulai dari 5,000.00 ke 250.000.000,00 Max, kita dapat diandalkan, efisien, cepat dan dinamis, tidak ada pemeriksaan kredit dan menawarkan 100% dijamin utang luar negeri selama seluruh periode sini. Kami juga mengeluarkan pinjaman dalam euro, sterling dan dolar nilai tukar pada semua pinjaman adalah 2% jika Anda tertarik kembali ke kami Via baileymoorefinance@gmail.com dengan informasi berikut: Nama Anda: Negara: Kota: Alamat: Nomor dibutuhkan: durasi waktu: Umur: Jenis Kelamin: Pekerjaan: Telepon no: Terima kasih. Mr.Moore

    ReplyDelete