Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, September 4, 2014

No Comment

KUALA LUMPUR – Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS, Datuk Dr. Mohd. Khairudin Aman Razali mendakwa portal berita The Malaysian Insider memfitnah beliau melalui laporan bertajuk `Ulama PAS akui 2 ADUN gagalkan usaha kerjasama dengan UMNO’ yang disiarkan semalam.

Mohd. Khairudin mendakwa, beliau tidak pernah menyebut atau mengesahkan bahawa PAS bekerjasama dengan UMNO dalam isu jawatan Menteri Besar Selangor.

“Itu rekaan dan fitnah The Malaysian Insider yang sangat jahat. Menasabkan kepada seseorang apa yang tidak disebut atau dikatakan oleh dirinya adalah fitnah jahat,” tegasnya melalui satu kenyataan media hari ini.

The Malaysian Insider semalam melaporkan Mohd. Khairudin mengakui tindakan dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) parti itu menyokong pencalonan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor menggagalkan usaha mereka untuk mengekalkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim melalui kerjasama dengan UMNO.

Berdasarkan laporan portal berita tersebut,  Mohd. Khairudin membuat perakuan itu melalui satu penulisan yang disiarkan dalam laman Facebook rasmi PAS.

Mohd. Khairudin bagaimanapun mendakwa, beliau dalam penulisan itu cuma menyebut Abdul Khalid mempunyai sokongan 26 ADUN termasuk 13 ADUN PAS dan 12 ADUN  UMNO yang menyokong tanpa syarat maka Abdul Khalid tidak boleh lagi dikekalkan sebagai Menteri Besar dalam situasi itu.

Dakwa beliau, petikan itu hanya penyataan terhadap  apa yang sedang berlaku dalam isu jawatan Menteri Besar Selangor iaitu Abdul Khalid disokong 26 ADUN dan bukan perakuan beliau PAS bekerjasama dengan UMNO.

“UMNO sememangnya mengisytiharkan di media sebagaimana semua orang tahu menyokong Abdul Khalid sebagai Menteri Besar,” katanya.

0 comments:

Post a Comment