Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, September 17, 2014

No Comment

Sebelum ini worldnewsdailyreport.com telah mencetuskan kekecohan apabila mendakwa putera mahkota Selangor murtad. Kali ini sekali lagi portal yang amat tidak bertanggungjawab dengan menyediakan berita palsu untuk keseronokan itu menimbulkan kekecohan.

Hari ini agak gempar juga apabila terdapat khabar yang mengatakan MH 131 terpaksa mendarat cemas di Iceland. Berita tersebut telah beredar di laman-laman sosial. Bagaimanapun  MAS telahpun mengeluarkan kenyataan terhadap perkara tersebut.

Pesawat MH131 dilaporkan melalui zon “pergolakan yang berat” dengan “penglihatan terhad” selama beberapa minit menyebabkan peralatan navigasi tidak berfungsi memaksa juruterbang mendaratkan pesawat secara manual, lapor berita palsu tersebut.

Bagaimanapun jika diperhatikan kod penerbangan MH131 adalah kod laluan Kuala Lumpur ke Aucland dan bukannya Paris ke New York.



Buat pengetahuan pembaca semua, laman worldnewsdailyreport.com adalah laman berita-berita palsu. Berikut adalah diclaimer portal tersebut.


Bagaimanapun tidak boleh salahkan kepada orang yang menyebarkannya sahaja. Portal yang tidak bertanggungjawab tersebut walaupun sudah menyatakan tentang aktiviti mereka melalui disclaimer seharusnya perkara ini tidak dibuat main-main. Selain itu tidak semua orang yang akan membuka pautan kecik “Diclaimer” tersebut. ─ SiakapKeli.com

0 comments:

Post a Comment