Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Wednesday, September 10, 2014

No Comment


KUALA LUMPUR – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melancarkan dua buku berkenaan cukai barang dan perkhidmatan (GST) pada Majlis Penerangan Perdana GST yang dihadiri hampir 4,000 orang di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini.

Buku berkenaan bertajuk Buku Panduan Cukai Barang dan Perkhidmatan Bagi Peniaga serta Buku Panduan Pengenalan Cukai Barang dan Perkhidmatan.

Kedua-dua buku itu diterbitkan oleh Kementerian Kewangan.

Buku Panduan Cukai Barang dan Perkhidmatan Bagi Peniaga mengandungi 183 muka surat dan mengandungi beberapa bab dengan teks bergambar dan pelbagai gambar rajah.

Antara bab yang terkandung dalam buku itu ialah Model GST, Pendaftaran, Nota Kredit, Nota Debit, Memfailkan Penyata GST dan Bayaran dan Penyimpanan Rekod.

Buku Panduan Pengenalan Cukai Barang dan Perkhidmatan setebal 206 muka surat mengandungi 32 bab bermula dengan Pengumuman GST Semasa Pembentangan Bajet 2014, perjalanan GST, sejarah percukaian negara hinggalah bab terakhir iaitu senarai pejabat GST di seluruh Malaysia.

Orang ramai yang menghadiri majlis penerangan perdana berkenaan diberi sijil penyertaan serta pek maklumat mengenai GST yang mengandungi keratan akhbar mengenai GST, risalah yang menyenaraikan kebaikan GST, perkhidmatan dan barang harian yang tidak dikenakan GST. – BERNAMA

0 comments:

Post a Comment