Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Sunday, September 14, 2014

No Comment

TUMPAT: Pihak kerajaan enggan mengulas sama ada kes kebocoran kertas perperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) melibatkan 'kerja dalam' walaupun sudah mengenal pasti beberapa orang yang melakukan kesalahan ini.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, polis mendapatkan nama suspek dengan bantuan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM).

"Polis cuba mendapatkan petunjuk dan kami masih menunggu  hasil siasatan tersebut.

"Biarlah pihak berkuasa membuat menjalankan tugas mereka  dan sesiapa yang bertanggungjawab membocorkan kertas peperiksaan ini akan berdepan dengan hukuman undang-undang," jelasnya kepada pemberita di pengkalan Kubor pada Sabtu.

Bagaimanapun Muhyiddin yang juga Menteri Pendidikan menolak daripada memberi komen kes kebocoran kertas Sains dan Inggeris ini melibatkan 'kerja dalam' atau sebaliknya.

Kerta peperiksaan Sains dan Inggeris bocor di laman sosial sebelum pelajar-pelajar mengambil kertas peperiksaan itu dan Kementerian Pendidikan mengumumkan peperiksaan akan diadakan kembali pada 30 September ini.

Dalam pada itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, tujuh orang termasuk wartawan telah direkodkan kenyataan berkenaan kes ini.

Tiada tangkapan dibuat setakat ini.

0 comments:

Post a Comment