Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Tuesday, September 16, 2014

No Comment
Zarena menunjukkan salinan sijil kelahiran anak lelakinya dan gambar kanak-kanak itu yang kini ditahan oleh keluarga suaminya di Pakistan.
IPOH – Seorang kerani mendakwa diugut bunuh oleh suaminya dan dipaksa menyerahkan kesemua hartanya sekiranya mahu anak lelaki yang kini berada di Pakistan kembali ke pangkuannya.

Zarena Bibi Omar Din, 38, berkata, suaminya yang merupakan warga Amerika Syarikat kelahiran Pakistan memberitahu sanggup membunuh anak mereka, Ziad Mohammad Talib, 9, sekiranya kereta dan rumah mereka di Tambun tidak diserahkan kepada lelaki itu.

Menurutnya, dia terpisah dengan anak lelakinya setelah dikurung di rumah suaminya itu ketika berkunjung ke Mansehra, Pakistan pada 2 Februari lalu selepas 10 tahun berkahwin.

“Ketika di Pakistan, saya diugut bunuh setiap hari sekiranya enggan menyerahkan rumah di Sunway City, Tambun, kereta Perodua Kembara dan wang berjumlah RM18,000.

“Adik ipar turut menyediakan afidavit dan dokumen yang ditiru tandatangan serta memukul dan memaksa saya untuk meletakkan cap jari di atas dokumen berbahasa Urdu,” katanya kepada pemberita pada sidang media di Pusat Khidmat dan Aduan BN
Perak di sini, semalam.

Zarena berkata, dia dihantar pulang sendirian pada 10 Mac lalu manakala, anaknya dijadikan tebusan sementara harta terbabit diserahkan kepada seorang wanita bekerja sebagai penjawat awam yang turut bersubahat dalam kes itu.

Dakwanya, suaminya mahu dia menukar hak milik hartanah di Sunway City ke atas seorang wanita yang bertugas di Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah (LTSAS) dan anaknya masih ditahan oleh keluarga lelaki itu di Pakistan.

"Kali terakhir berhubung dengan suami adalah hujung Julai lalu di mana dia masih berkeras enggan menyerahkan kembali anak saya.

“Laporan polis berasingan telah dibuat dan saya menemui pelbagai pihak antaranya Interpol, Wisma Putra dan Biro Siasat Persekutuan (FBI) dalam usaha mendapatkan semula anak saya,” katanya.

Zarena berkata, anaknya itu dipercayai berada di Pakistan secara tidak sah apabila visanya tamat pada 22 April lalu.

“Sepanjang Sepanjang tempoh ini, saya dalam keadaan tertekan risaukan keselamatan anak saya. Saya telah dimaki, diugut dengan pelbagai cara dan saya berdiam diri kerana hanya mahukan kembali anak saya.

“Saya mengharapkan simpati mana-mana pihak untuk mendapatkan kembali anak saya memandangkan usaha dilakukan sebelum ini tidak membuahkan hasil, sementara penjawat awam terbabit perlu diambil tindakan sewajarnya,” katanya. ─ Sinar Online

0 comments:

Post a Comment