Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, September 12, 2014


Wow, semakin biadap warga asing kat negara ni. Seorang dari mereka, Aldo Zahra, dipercayai warga Indonesia, dengan sesuka hati saja memanggil polis Malaysia dengan sesuatu yang sangat biadap. Baca saja status di atas, siapa tak menyirap kan?

Dia memuat status berkenaan di laman Facebook Persatuan TKI Malaysia Anti Diskriminasi. Dia membuat kenyataan itu berdasarkan tindakan anggota polis yang memeriksa dokumen dan permit warga asing di dalam bas RapidKL.

Dia menyuruh semua 'sahabatnya' supaya berhati-hati ketika berada di negara ini. Korang dah datang duduk kat tempat orang, bahasa tu jaga la sikit. Tak perlu la nak guna kata-kata biadap kat orang sini.

Ini adalah contoh warga asing yang biasa membawa masalah kepada negara kerana mereka ini jenis yang tak reti-reti nak hormat orang tempatan.

Jika sebelum ini warga Malaysia yang menghina polis dikenakan tindakan undang-undang, kenapa tidak yang ini?

Bagaimanapun ada juga diantara mereka yang tahu adab apabila datang ke negara orang contohnya searang saudara ini yang mana selepas tersebarnya berita ini lalu dimuatnaikkan satu status di laman sosial - SiakapKeli.com

Foto sumber Trish Idayu Busuri

6 comments:

  1. Bagi anggota polis cari di tangkap orang asing myanmar,bangle atau thailand...
    Thank you kepada polis malaysia dalam merdeka ke 57.

    Orang asing tidak bayar visa yang 6P nie...

    ReplyDelete
  2. Warga asing ? Orang Indon la ni... Kiralah warga melayu la, bukankah itu sama aje disisi kerajaan BN ??welcome welcome

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu pun sama kalau dah cina memang itu lu punya perangai sama saja sejak dulu. Ingat sebelum merdeka kalau raja melayu tak bagi kerakyatan lu punya nasib sama macam cina brunei. Orang tak ada negara.
      Negara ini ada tuan tau tak. Negara ini ada peraturan dan undang-undang. Jadi kalau tak suka di sini boleh cari lain tempat yang lu boleh buat ikut suka hati lu lah. Orang baik saja boleh hidup di Malaysia. Yang tak baik. Yang tak mahu ikut law sekarang boleh migrate lain tempat.

      Delete
    2. Tentu stephen chan ni penyokong DAPigs... Dog And Pigs

      Delete
  3. Wo Wo Wo Encik Zainal Bajuri hati hati bertutur.. Siapa kata cina Brunei tidak ada warganegara.. Jiran aku bangsa cina.. dan sekarang dah masuk generasi ketiga yang tinggal.. kalau tak tahu fakta atau hanya ingin nak menjadi batu api.. baik diam!

    ReplyDelete