Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Thursday, October 2, 2014

No Comment

Kota Bharu: Dua wanita dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini, semalam, bagi menghadapi tuduhan merompak di sebuah rumah kedai di Pengkalan Chepa, di sini, dengan bersenjatakan pedang serta pistol, Julai lalu.

Nurul Suhada Jusoh, 26, dan Sumiyyah Razali, 22, bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan terhadap pertuduhan yang dibacakan di hadapan Hakim Mohd Yusoff Yunus.

Mengikut pertuduhan kedua-dua wanita dari Kuantan, Pahang, itu bersama seorang lagi yang masih bebas, didakwa merompak dua gelang emas, satu komputer riba, beberapa helai jubah, sebuah beg jenama Coach, dua beg tangan dengan satu daripadanya mengandungi kad pengenalan, buku cek dan cermin mata Bonia yang semuanya bernilai RM20,000 di Jalan Padang Tembak, Pengkalan Chepa, di sini, pada jam 10.05 malam, 21 Julai 2014.

Ketika melakukan rompakan, tertuduh yang masing-masing bekerja sebagai tukang masak dan jurujual bersenjatakan sebilah pedang dan sepucuk pistol.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 397 Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebat jika sabit kesalahan.

0 comments:

Post a Comment