Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, October 11, 2014

No Comment



KUALA LUMPUR: Pada sambutan Hari Raya Aidiladha yang lepas, pelakon dan pengacara Zizan Razak telah memuat naik sekeping foto dia sedang memegang sebilah parang dalam keadaan duduk di hadapan seekor lembu yang baru disembelih.

Foto tersebut yang dimuat naik di laman peribadi Instagram dan Twitter, bagaimanapun telah mendapat perhatian ramai rakyat asing berbangsa Inggeris.

Foto yang diambil Zizan di kampung halamannya di Dungun, Terengganu itu disertai dengan kapsyen,

“Alhamdulillah.. Bersyukur ke hadrat Ilahi. Dengan ini saya berjaya menunaikan ibadah qurban di kampung halaman.. #aidiladha #zizanbusy #qurban #terengganu”.

Malangnya rakyat asing yang tidak faham tentang ibadah Qurban dan tujuan lembu tersebut disembelih telah memaki pengacara Akademi Fantasia 2014 itu.

Kerana salah faham, kebanyakan daripada mereka menganggap Zizan telah menzalimi haiwan ternakan itu dan menuduh pelawak tersebut tidak berperikemanusiaan.

Tak kurang juga yang menganggap Zizan sebagai pembunuh.

Bagaimanapun, beberapa pengikut Zizan di laman sosial telah bertindak menerangkan perkara sebenar dan cuba menjernihkan keadaan.

Namun, ia menjadi perbalahan apabila mereka (rakyat asing) tidak menerima alasan dan penjelasan yang telah diberikan walaupun ia sudah dijelaskan dengan terperinci.

Bagi Astro Gempak pula, rakyat asing atau orang Inggeris yang memaki hamun Zizan itu tidak tahu mengenai ibadah Qurban yang dijalani umat Islam.

Mungkin juga foto tersebut dianggap terlalu ngeri untuk dipertontonkan dan dikongsi kepada umum?

Tahniah kepada pengikut-pengikut Zizan di Instagram kerana berusaha untuk menjelaskan perkara sebenar.

Ada juga peminat Zizan yang memintanya membuang gambar tersebut kerana salah faham yang berlaku dan kontroversi yang tercetus.

Setakat ini, foto yang dimuatnaik Zizan pada enam hari lepas itu telah mendapat lebih 47 ribu 'like' dengan 1,800 komen. -Astro Gempak

0 comments:

Post a Comment