Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, October 3, 2014

No Comment

Kekecohan meletus di sebuah stesen keretapi Lapangan Terbang di Dhaka selepas seorang lelaki terjatuh dari keretapi yang penuh sesak dengan penumpang yang mahu pulang ke kampung sempena Hari Raya Aidiladha.
Lelaki itu tercampak dari keretapi tersebut sebelum meninggal dunia akibat digilis.

Kejadian itu disaksikan oleh beribu-ribu penumpang termasuk kanak-kanak yang ketika itu berasak-asak untuk pulang bagi menyambut Aidiladha.

Meskipun timbul kekecohan akibat kejadian itu, namun ia tidak membantutkan perjalanan mereka untuk menyambut Hari Raya korban .

Namun persediaan mereka menyambut Hari Raya Aidiladha di Bangladesh berdepan dengan kontroversi selepas pihak berkuasa memberi amaran bahawa ada lembu dan kambing yang akan dijadikan korban, disuntik dengan steroid untuk menggemukkannya.

Pakar perubatan bimbang binatang tersebut boleh menyebabkan kanser akibat suntikan steroid.

“Dianggarkan 20 peratus daripada binatang yang dijual sepanjang Aidiladha itu disuntik dengan steroid terlarang seperti dexamethasone.

“Lembu yang disuntik steroid ini membolehkan penternak mendapat tambahan $400-$1,000 bagi setiap ekor binatang namun ia menyebabkan masalah kesihatan yang serius kepada manusia,’’ kata Profesor Sains Binatang di Universiti Pertanian Bangladesh, Muzaffar Hossain. ─ Daily Mail

0 comments:

Post a Comment