Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, October 31, 2014

6 comments


Besar sungguh risiko kita sebagai pengguna yang membeli barangan secara dalam talian. Memandangkan segala urusan dalam talian maka pembeli tidak mengenali siapakah yang dia sedang berurusan jual beli dan itu memberi kelebihan kepada penjual.

Terkini sepasang suami isteri telah ditipu sebanyak RM54 ribu oleh seorang individu yang kononnya menjual iPhone 6 secara online dalam laman sosial Facebook.

Bagaimanapun setelah mangsa memindahkan wang tersebut untuk membeli 21 buah iPhone 6 ke dalam akaun bank suspek sebelum suspek menghilangkan diri.

Menurut mangsa, mereka telah beberapa kali berjumpa dengan suspek dalam urusan jual beli iPhone6 pada kuantiti yang sedikit, malah ketika berjumpa suspek dikatakan enggan bergambar.

Bukan itu sahaja, merujuk kepada para komentar di laman Facebook Siakapkeli, masih ramai lagi yang telah ditipu oleh orang yang sama. Selain dari itu hasil dari carian google pada nama suspek juga menunjukkan perkara yang sama.

Luahan mangsa di Facebook

Mangsa setakat ini telah pun membuat laporan polis dan membuat perkongsian di laman sosial berkenaan penipuan tersebut. Dia juga ada berkongsikan seberapa banyak maklumat yang boleh mengenai suspek seperti nombor telefon dan profil Facebook agar orang ramai dapat membantunya dalam mengesan individu yang menipunya. - Siakapkeli.com

Berikut adalah maklumat suspek:

Nama: Sakinah
No Fon: 0133310812 / 0122403472

Berikut adalah komen si suami mengenai penipuan ini:




6 comments:

  1. Pernah mnghadapi situasi yg sma..saya dan rakan2 ad mmbuat pembelian iphone jugak..secara individu..tetapi dgn org lain lah...sudahnya tlefon tak smpai2 ...kata penjual tu die kena tipu ngn supplier..kitorg ugut die nk buat report polis..tp die siap boleh gelak...then buat report pada polis..tapi senyap mcm tu je..dah 3 tahun tp xde prkembangan pape...

    ReplyDelete
  2. yang bododh itu sendiri...sapa suruh beli ngan individu....belilah dgn yang punya kedai sekali dgn alamatnya

    ReplyDelete
  3. hi siakapkeli. saya naza. boleh dihubungi di 0133310912 untuk maklumat tepat. berita yang dipublish adalah tidak tepat. cerita hanya sebelah pihak sahaja. dan saya ada kiraan pergerakan wangnya. pengadu tidak berpuashati setelah komisyen beliau telah dipotong. sebab itu beliau berusaha untuk memalukan saya di internet. maaf saya tidak akan upload kiraan pergerakan wangnya. boleh call untuk penjelasan tetapi jangan call untuk caci maki. tk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berikut adalah laporan polis yang kami terima. http://i.imgur.com/llJAlof.jpg

      Delete
    2. Lagi laporan polis kes lain http://i.imgur.com/FlXYHiT.jpg

      Delete
    3. Lagi juga laporan polis kes lain http://i.imgur.com/Syr0eBN.jpg

      Delete