Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Saturday, November 1, 2014

4 comments

Puting beliung sekali lagi melanda Negeri jelapang padi bulan Oktober di mana sebelum ini berlaku di pendang, Rujuk SINI . Kejadian terbaru puting beliung kali ini (31 oktober 2014) telah melanda Bandaraya Alor Star dan Kepala Batas dimana menyebabkan kerosakan harta benda dan tiada kemalangan jiwa yang di laporkan. 

Kejadian yang berlaku pukul 5 petang ini berlaku dalam masa 10 minit tapi telah menyebabkan kerosakan harta benda melibatkan lebih 35 buah rumah akibat di pukul puting beliung  dan kawasan yag terlibat adalah kawasan Kuala sungai, kampung Sungai baru, Taman inang dan Taman Mergung Jaya Fasa 1.

Walaubagaimanapun, Tiada kemalangan jiwa di laporkan. Jurucakap pihak bomba dan penyelamat Alor Star mengesahkan menerima panggilan dari orang ramai sekitar pukul 5 petang.  - Siakapkeli.com

Lagi gambar kejadian






Gambar-gambar kejadian turut kongsi oleh pengguna-pengguna media sosial yang berkongsi rasa tentang kejadian ini







Video rakaman Kejadian 

4 comments:

  1. pada masa aku kecik2 dan waktu tu baru je pindah ke felda, tempat kami kosong takder pokok, sawit pun baru je tumbuh tak besar... masa tu kejadian puting beliung selalu berlaku... nasib je kerosakkan tak teruk tapi kami semua dapat bantuan makanan dari kerajaan selepas tu... itu dalam tahun 70an

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelakar. Apsal tak pernah dengar tentang puting beliung boleh berlaku kt Malaysia time belajar geografi dulu. Nak kena ada internet baru tau.

      Delete
  2. bala Allah melanda kedah...ada pasal la tu.

    ReplyDelete
  3. da tiba masanya jabatan agama negeri utk membanteras gejala songsang di taman belakng hospital lama kat roundabout stadium darul aman tu..tiap2 mlm alien2 ni buat aktiviti luar biasa dlm gelap2 tu..risau tgok anak2 muda yg bertandang ke situ duk mkn aiskrim tiap2 mlm..

    ReplyDelete