Kini Siakap Keli boleh didapati di Play Store! Dapatkan sekarang untuk Smartphone anda. Saya mahu!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages


Friday, July 5, 2013

No Comment
Bom Meletup

Kandahar – Serangan bom mengorbankan empat budak perempuan yang menghadiri majlis perkahwinan di Afghanistan, kata pegawai semalam, menyalahkan Taliban yang menyasarkan kakitangan kerajaan pada upacara itu.
Mangsa berusia antara tujuh dan 12 tahun meninggal dunia apabila peranti letupan diperbaiki (IED) dihidupkan ketika mengambil air daripada sungai pada majlis berkenaan di Helmand.
“Mereka berada pada majlis perkahwinan dan pagi ini mereka mahu mengambil air apabila peranti peledak diletupkan di kaki lima.
“Taliban mungkin menanam bom itu untuk menyasarkan kakitangan kerajaan yang hadir pada majlis berkenaan tetapi ia membunuh kanak-kanak yang tidak bersalah,” kata jurucakap pentadbiran tempatan, Omar Zwak.
Pegawai kanan polis, Mohammad Ismail Hotak, mengesahkan kejadian yang berlaku di luar ibu negeri wilayah itu, Laskhar Gah dan memberikan angka kematian sama.
“Empat budak perempuan terbunuh. Mayat seorang daripada mereka hancur,” katanya.
Taliban kerap menggunakan IED untuk menyasarkan pegawai kerajaan dan tentera Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO) serta tentera Afghanistan tetapi penduduk awam dan kanak-kanak kerap terbunuh dan cedera disebabkan serangan itu. – AFP

0 comments:

Post a Comment